tisdag 23 augusti 2011

Rickard Jonsson tränade med Hallby

Linjejätten från norr, Rickard Jonsson, laddade upp inför träningshelgen med allsvenska Hallby genom att luncha med Gee och mig nere i Nypans sköna hamn. Då hade hans SAAB hittills tagit honom 738,9 km av de 961,1 km som det är mellan Umeå och Jönköping.

Rickard hann med ett gäng pass, inklusive en internmatch.

- Det gick bra framåt för mig och där fick jag hänga några kassar. Däremot gick det inte lika bra bakåt vilket det brukar göra. Det var mycket spring i Hallby och efter 20 minuter av matchen fick jag lägga lungorna bak på ett släp. Men det var riktigt kul.

Lördagsaktiviteten lär Rickard inte glömma i första taget.

- Då var det konstsim. Mitt lag kom näst sist och förutom mig var det Jepsson, Simon Aulén och Martin Andersson i laget.

Men lördagskvällen var inte bara frid och fröjd för den testspelande Sikeåspelaren.

- Jag tänkte att jag får se hur det känns sen när jag vaknar. Mådde inte så bra och mycket riktigt så vaknade jag med en fotboll i halsen samt snuva och feber. Det var en ganska tung hemfärd när jag satt där och frös i bilen. Blev ett matstopp i Stockholm och en pisspaus i Örnsköldsvik och nästkommande vecka var jag sjukskriven från jobbet.

Hårt virke i Rickard får man väl lov att säga. 96 mil, ensam i en bil, är väl inget drömscenario när en rejäl förkylning precis brytit ut? För vi vet ju alla hur det är när en man blir riktigt förkyld...

Men vad gör man inte för handbollen?

Inga kommentarer: