fredag 19 augusti 2011

Ett snack med Asp och Söderström

Bloggen har snackat lite med två heta spelare i Stockholm. En spelar i Elitserien med Caperiotumba och det är ingen mindre än den hårdskjutande, tillika kramgoa gossen, Hampus Asp i Caperiotumba. Nummer två som inte kom undan bloggen är division 1 norras skytteligavinnare den gångna från HK Tyrold, Patrik Söderström, som numera tillhör Djurgårdens IF HF i Allsvenskan.

Hallå Hampus Asp!
- Pops!

Haha. Hur mår din arm? Du fick avstå lite spel i Norge enligt rapporter.
- Jodå, den krånglar som vanligt på försäsongen. Ska söka upp sjukgymnast för den snart igen men har kört hästliniment sen i lördags och det har funkat bra. Känner inte ens att man har en arm.

Låter effektivt. Jag minns att Axel trodde att hästlinimentet var vanligt liniment och smörjde in bägge ljumskarna och lite därtill innan en match mot Tyresö för några år sedan. Han sprang jättefort och han sprang hela tiden. Från en sak till en annan, det gick rätt bra för er i Norge ändå va?
- Ja, första två matcherna gick väldigt bra. Tredje matchen mötte vi för dåligt motstånd för att spela bra och i den fjärde matchen på lördagen så var all energi slut i våra kroppar.

Ja, jag förstod det. Snart dags för Elitserien också - spännande!
- Verkligen! Ska bli kul som fan faktiskt. En knapp månad kvar till premiär.

Yes. Blir ni Stockholms bästa?
- Självklart!

Om du undrar försöker jag samla ihop till ett inlägg på bloggen.
- Jag förstod väl det, haha.

Nu är det dags för Patrik Söderström att få sig en liten duvning. Ha det bra Hampus!
- Detsamma!

Hallå där Patrik, hur är läget?
- Tjena Rickard! Det är okej med mig. Jag har bara varit med en vecka och det har inte gått så bra. Lider fortfarande av fotskadan från Eken Cup. Hur är det med dig? Hur är det i Nypan? Vinner ni i år?

Jo, en efterhängsen förkylning bara men rätt självförvållat när man inte vilar helt utan bara maler på. Man lär sig aldrig. Annars bra. Jäkla stukningar, de kan sitta i länge. Vi börjar få ihop ett lag nu. Nöter på. Återstår att se hur vi står oss mot årets kombatanter i division 1 norra.
- Okej, det är så när man håller på med idrott. Aldrig vara ifrån om man kan vara med. Okej, låter bra. Hoppas det går bra för er!

Tackar så mycket. Detsamma till er. Stockholm behöver vara med däruppe i seriesystemet. Så du kan inte riktigt gå för fullt nu alltså?
- Nej kan inte spela än. Provade på att spela i helgen men då svullnade den upp igen så får se när jag kan komma in i det igen.

Hoppas det ger sig så du kan vara med snart. Vad har du mer på V9 att konkurrera med? Josen?
- Ja, han är nog förstavalet där. Vet inte om jag kommer användas som M9 eller V9.

Ah, men det är ju inte fel att konkurrera på två positioner. Hade inte sett dig där i Tyrold. Förresten, ditt gamla lag, blir det några kvar där eller ersätts de av en massa Täby/Hammarbyspelare?
- Nej, var M9 egentligen men i Tyrold saknade vi V9 så det var bara att ta den rollen. Jag har ingen aning faktiskt. Har inte hört någoting.

Ja, det funkade ju rätt bra för dig på V9 i alla fall.
- Haha, ja tillslut så fungerade det! Tänkte röra på mig nu tyvärr. Ska upp imorgon bitti. Men lycka till i år så ses vi kanske i hallarna!

Yes, ha det bra Patrik och krya på foten. Lycka till!

Inga kommentarer: