lördag 30 oktober 2010

Vi skyller på bollen!!

Efter att ha sovit på mage under natten och funderat lite över hur det kunde gå som det gick igår, tror jag mig kommit fram till ett svar: bollen! Vi spelar som bekant med en VM-boll från Select och jag tycker inte särskilt mycket om just den bollen. Vi har andra bollar från Select som är helt underbara men just VM-bollen är jag inte förtjust i. Men vem var det som spelade överlägset bra igår? Jo, Boqvist!! Och han har ju spelat mängder med VM-matcher med just VM-bollar. Är det då så konstigt att han dominerade igår? Nej, det tycker inte jag. Om vi istället spelat med en C-flickboll som mer matchade det spel som vi själva uppvisade, hade vi troligen vunnit utan större problem!

Men mitt i misären hittade jag ändå en rolig "lika som bär" i ett gammalt SN-klipp inför matchen. Tänkte därför bjuda på den här idag!


Björn Fredlund? Hampus Asp???

Ja, vem är vem kan man fråga sig!? Jag kan då inte se någon skillnad i alla fall!

2 kommentarer:

Björn sa...

Har för mig att det var på den tiden Hampus hade mig som sin stora idol, vilket var helt berättigat. Björn Gladast

Hamp the Champ sa...

På den tiden stenarna var mjuka, men det stämmer nog!