onsdag 20 oktober 2010

Några namnförslag i tävlingen

Tycker nästan att vi har den här ordningen på namnförslagen, utan att ha stämt av med Pelle:

1. House of Pops, inskickat av Jögge. Fyndigt med tanke på att Pelle kallas House och jag för Pops. Sen att Pelle gillar House of Pain gör ju saken bara ännu mer fyndig.

2. Snillen spekulerar, inskickat av eldsjälen Veronica.

3. Bröderna Blogg, inskickat av HK Extras tränare Stefan Antal.

4. Humle & Dumle, inskickat av Anonym. Får svårt att vinna när vi inte vem vet det är.

5. Starsky & Hutch, inskickat av vår försvarstränare Peter Melchersson.

6. Den onde, den gode och den fule..., inskickat av Peter, här ovan.

Förstaplatsen känns ohotad, just nu, tycker jag personligen. Sen får vi se om jag och Pelle väljer ett traditionellt namn i slutändan och skrotar alla andra. Vi har ju den fördelen, att vi faktiskt kan göra det. Risken är väl då bara att Jögge blir riktigt förbannad.

9 kommentarer:

pelle sa...

Haha, eller kanske Top of the Pops? Nej, men House of Pops är ju klatchigt, men det antyder ju att det är DIN blogg. Kan jag gå med på det??? Å andra sidan kan ju House AND Pops antyda att det är en musikblogg...

Kanske, Pelle och Söder - Handbollsbröder! hahhaa

Anonym sa...

okey, mitt sista förslag, "Pole Shots"/ peter m.

Söder sa...

Kreativiteten flödar. Det är bra. Som du säger Pelle så kanske Jörgens antyder att det är min blogg. Den kanske kan få heta så en vecka, eller så? Tänkte på att vi då slipper göra Jörgen arg och farlig.

Sen kan vi kanske ta det mycket påhittiga namnet som jag har i mina banner-utkast som jag mailat dig? Vad sägs?

Ditt förslag var annars roligt, muhaha

Robban sa...

Kommer med ett sent bidrag till tävlingen. "Dr House looks south"

Söder sa...

Hahaha...bra jobbat Robban!

Lennart sa...

Catch and Release! med motiveringen att ni fångar många roliga ögonblick i livet, som ni sen delar med er (släpper) på bloggen......? Fan vad jag är grym på blogggnamn alltså.

Lennart igen sa...

Nej vänta. Catch and Releases! De låter bättre.

Söder sa...

Grymt Lennart. Djup och fin tanke bakom. Tack för bidraget.

Eva sa...

varför inte den gamla klassikern i sporthallen... Mycke' händer i handboll