söndag 10 oktober 2010

Ny tung förlust...

Nej, det var inga glada miner på vägen hem från Högdalshallen. Och så som vi inledde matchen undrar jag om inte halva laget följde SN till Hagsätrahallen och lirade där, för det var så fruktansvärt ruttet. Målmässigt följer vi Silwing en bra bit in i halvleken, men tack vare missar framåt kunde de trycka i första- men framförallt i sin andrafas och dynga in bollar utan att vi ens var i närheten av dem. Emil i kassen fick noll hjälp utan fick möta skyttar som fick glida igenom med fart och bara placera in bollarna. Vi ligger under med 21-15 i paus och då är målen nästan enkom individuella prestationer.

I andra kommer det dock ut ett handbollslag och de som var i Hagsätra i första halvlek tycktes ha kommit till rätt hall. Vi går ut på ett 3-2-1 vilket passar Silwing dåligt. De har tunga grabbar, men det är inga fartdemoner precis. Bra försvarsspel gör att jag får tag på bollarna (jag och Emil bytte i slutet av första) och det ger kontringar till oss. Sakta men säkert äter vi oss ikapp och tar lednignen med 29-30. Detta trots missar i bra lägen och det känns som att vi är på väg att köra matchen. MEN, då Silwing kvitterar och går förbi tappar vi huvudet igen och är tillbaka i vårt fantasilösa och stressiga anfallsspel. Bakåt håller vi inte längre ihop delarna och Silwing får komma igenom lättare igen. Det blir istället Silwing som kör matchen och vinner med 37-32.

Direkt efter matchen skulle man säga nåt bra till tidningen och då var jag väl inte så pepp direkt. Nämnde något om domarna såklart vilket är en klassiker efter man förlorat. Förstår bara inte hur vissa tänker när de dömer och i den här matchen tappar vi delvis när domslut går emot oss. Dels för att de är avgörande, men också för att vi lägger stor fokus på dem. Här måste vi lära oss att distansera oss mer från vad domarna håller på med. Men jag kan tycka att vissa domare borde ta med sig matchfilmer hem och titta på vad de sysslar med också.

Dock var det kul att se att damerna höll ihop det och tog två viktiga poäng mot Järnvägen. Av det jag såg på slutet tyckte jag att det fanns mycket positivt i spelet både bakåt och framåt. Pluspoäng även till våra duktiga F 98-99 som vann stort på bortaplan. Jag nämner det för att de alltid är på våra matcher och hejar riktigt duktigt och tydligen är de riktigt duktiga på planen också! Mindre roligt att läsa om att HK Extra (HEJA!)torskade borta mot Ljungsbro. Har bara sett resultatet och vet inte något om matchen. Men det är bara för oss boys att bita ihop och komma igen. Men ingen fotboll på måndag...

Inga kommentarer: