lördag 16 oktober 2010

Svaljakten är avgjord!

Södermanlands Nyheter var på matchen, som vanligt, vilket dagen i ära resulterade i ett videoklipp. Kolla in!!! Lis Blå, hahaha...

SN kör en sådan här svaljakt, ett betygsystem, för varje match där allt sedan summeras vid säsongens slut och en sammanlagd vinnare koras och blir svaljaktsvinnaren. Bästa spelaren, enligt journalisten, får 3 svalor, nästbäst får 2 och trean får 1 svala. Bröderna Asp prenumererar på den där titeln, vilket inte är konstigt över huvud taget. En Asp kommer ta hem det där även i år. Ackumulerade nyss denna lista efter fem spelade matcher:

10 - Andréas Asp
6 - Axel Eriksson
5 - Daniel Tornler
5 - Per Treijner
2 - Emil Persson
1 - Tommy Dalin
1 - Simon

Vart f-n är jag på den här listan då? Visserligen brukar jag inte vara den som står i centrum eller sticker ut. Har varit helt anonym de första fyra matcherna så det är inget snack om saken. Dock så brukar jag, någon match per år, få till det ordentligt. Igår var en sådan match, tycker jag. Satte 5 av 6 och hade några assist. Spelade kanske 40 min så det är väl ett bra facit? Den här listan är ju inte viktig för mig, laget för jaget är mitt motto. Passar hellre än skjuter själv. Nej, jag är inte bitter, inte jag inte. Jorå, så att äää, jag borde väl bara ha fått tre svalor igår.

3 kommentarer:

pelle sa...

Haha, ja frågan är varför vi ens tränar och spelar nu när svaljakten är avgjord. Dessutom är det ju LÅÅÅÅNGT kvar till sommaren.. Tycker vi lägger ner helt och hållet! Sen borde ju matchens lirare dvs. JAG, ha fått tre svalor. Blev istället utan...

Söderberg sa...

Hahaha...precis, lika bra vi skiter i allt. Det borde ju bli så, att man ska ha tre svalor om man blir matchens lirare. Fast sekretariatet och SN är väl inte synkade där.

Du har rätt bäste Treij, klart du skulle haft tre! Jag borde fått två. Så är det.

Veronica sa...

Zeilon skulle ha fått ettan, STRAFFSPARK, väl värd en svala, inte ofta en funktionär hamnar i ett matchreferat! Bra jobbat, Zeilon!