fredag 29 oktober 2010

IFK - IVH ---... mummel mummel.. fan

Den 29 oktober kommer gå till historien som den dag då Martin Boqvist kom till Sporthallen och tryckte IFK i ändalykten... Mot slutet var det inte ens något motstånd längre..

Förlust med 23-35 (11-17) är inget roligt facit när man har över 500 personer på plats i sporthallen som förväntade sig en toppmatch i division ett. Istället fick de se fantasilös anfallshandboll och i andra halvlek ett avgjort klent försvarsspel. Å lagets vägnar ber jag om ursäkt för det!

I första halvlek börjar vi annars bra bakåt och jag själv får hyfsad träff på skyttarna. Boqvist kom visserligen inte in förrän efter en god bit in i första och han fick övertag direkt. Men vi står upp okej och vi leder med 5-4 och lite senare med 10-9. Vid det laget känns det stabilt men då de leder i halvlek med 11-17 så förstår ni att det gick allt annat än bra i slutet av halvleken. 10-13 blir iaf 11-13 och de tar time out. Boqvist går då in och sen är matchen över.

I andra halvlek handlar det egentligen bara om hur stora siffrorna ska bli. Jag byts ut efter kanske 15 utan att egentligen räddat en boll. Hade dock stolparna på min sida ett tag... Emil räddar en straff och några bollar till och vi får in några framåt. Hoppet tänds? Nja, de leder då med 10 bollar och ganska snart börjar målen trilla in bakåt som tidigare. Kanske får vi några lätta framåt de sista minuterna då de slappnar av.

Analysen då? Ja, vi spelar inte bra anfallshandboll matchen igenom och kan inte utnyttja att vi spelar bra bakåt i första halvlek. Sedan viker vi bara ner oss totalt. Ska någon ha beröm tycker jag att ynglingarna Viktor och Martin ska ha cred för att de kör på. Jag själv gör en bra insats i första, Emil några klassräddningar i andra. Asp gör ju många mål men det är lite mycket solo idag. Axel gör också det bra måste jag säga med bra försvarsspel och några läckra avslut. Trist dock att våra kanter får för lite bollar att jobba med...

Men men, det blir till att titta på matchen och lära sig av den. Sen går vi vidare! Tack alla ni som kom ner idag och hejade på oss - det är en ära att lira inför er och det suger så hårt när vi inte presterar. Hoppas ni kommer tillbaka och stöttar oss vidare i serien!

Inga kommentarer: