fredag 6 april 2012

Saker som är på gång

Det pumpas inte ut inlägg som ni kanske är vana vid. Kanske ganska förståeligt med tanke på att det inte finns så värst mycket att skriva om. Men några saker är på gång.

DirektOff-kvalet kommer bevakas här på bloggen med tränarintervjuer från 8 lag. Det är kvalet till Allsvenskan med IFK Ystad mot Ricoh HK samt HF Kroppskultur mot Alstermo IF.

Det är också kvalet till division 1 med Sollentuna HK mot IF Gauthiod samt Täby HBK mot Mantorps IF HF.

Utöver detta kommer jag så smått att lägga ut intervjuer med tränarna i serien, precis som jag gjort inför säsongen och i halvtid. Lagen som kvalar har av förståeliga skäl inte intervjuats om detta än eftersom det bland annat är tänkt att vara en summering av säsongen.

Detta kommer i sin tur att leda till ett All Star Team.

Några trevliga saker att se fram emot alltså.

***

Tipsa mig gärna med sköna saker som borde plats i listan "Årets...". Mejla mig och adressen finner ni under min profil.

***

Ricoh HK kör en kampanj på sin blogg - Fredik Jyborn mot landslaget!

Utan att jag sett Jyborn spela så har jag förstått, av Mobergs skriverier, att han är en sanslös talang. Ändå står han utanför landslaget för killarna födda 94 och 95. J-landslaget antar jag.

Jag är inte den som är den - Fredrik Jyborn mot landslaget!

***

Treijner & Söderberg promotas på Alstermo IF:s hemsida. Trevligt!



***

Rekommenderar att ni tar er en titt på den här videointervjun med vår nya ordförande Björn Fredlund, tränare Jakob Sundberg och assisterande tränare Tommy Dalin som skrev på nya kontrakt igår.

Efter att ni sett den där videon ska ni se den här med Hampus Asp, som också var på träningen igår. Blev en liten komisk övergång mellan de bägge intervjuerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Countrys tränare lägger av

Söderberg sa...

Jo, jag läste om det...

http://www.skovdenyheter.se/nyhet/3908/jarlfors-slutar-som-tranare-hk-country