tisdag 3 april 2012

Gokart med IFK Nyköping

I lördags hade vi en alldeles förträfflig dag tillsammans i herrlaget. Festkommittén hade styrt upp en stenhård fight i gokart som följdes av en skön tid på den intilliggande relaxen med bastu och bad.

För de flesta var det första gången som just gokart skulle prövas på. Men när jag fick höra lite skvaller att Melcher Melchersson kört förut höjde jag honom genast till en skyhög favorit. Det skulle sedan visa sig att han inte alls var så tokig på att ratta sin gokart.

Men allra bäst var tränaren Jakob Sundberg som var bäst från första till sista stund. Han vann hela skiten och efter honom kom Rikard Ahlin och sedan tog jag själv hand om den sista pallplatsen. Tätt efter mig kom Melcher Melchersson.

Det var generöst värre med åktid och vi fick öva ordentligt. Sedan fick vi köra en massa kval hit och dit. Till slut kom vi fram till avgörandet och min vana trogen har jag sammanställt alla resultat, så här kommer lite statistik.









Här nedan har ni hela gänget som åkte gokart med vinnaren Jakob Sundberg i förarsätet. Rikard Ahlin fick sitta till vänster för sin andraplats och jag själv till höger för min tredjeplats. Och övriga står i en salig blandning.



Tack alla för en riktigt härlig dag. En perfekt avslutning på säsongen!

***

Rykten säger att Andreas "Stocken" Stockenberg snart är klar som tränare för RP IF Linköping. "Stocken" har varit i assisterande tränare i Alingsås HK de senaste två åren.

***

Det har skrivits en del på andra sidor senaste tiden att Alingsås HK:s Lars Bernhardsson är på väg till Redbergslids IK. Nu ska det tydligen vara klart med den övergången.

***

Mer rykten. IK Sävehofs Emil Berggren placeras i Ademar Leon eller någon fransk klubb.

Inga kommentarer: