fredag 27 april 2012

Hampus Asp berättar om övergången

Senaste i raden av våra nyförvärv är Hampus Asp från Caperiotumba. Bloggen har snackat med Hampus.

Härligt att du är tillbaka! Några frågor på det va?
- Verkligen skitkul, och självklart ställer jag upp för Treijner & Söderberg.

Varför valde blev det IFK Nyköping?
- Det är väl egentligen många faktorer som har spelat in, men främst att handbollen inte har varit så kul senaste året och jag vill nu hitta tillbaka till den glädjen som jag alltid känt när jag spelat.

Du gjorde en kanonsäsong i Allsvenskan när ni gick upp i Elitserien och den gångna säsongen har det blivit sparsamt med speltid uppe i Tumba. Hur skulle du vilja sammanfatta dina år i Tumba?
- Ja, jag fick det verkligen att stämma första året. Jag tyckte jag fick stort förtroende och att jag förvaltade det, jag kom bra in i gruppen och avancemanget var verkligen jätteroligt. Men när det gått en bit in på elitseriesäsongen var det tydligt att jag inte hade samma förtroende från tränarna som jag haft året innan. Att komma ner till grabbarna varje träning har alltid varit jättekul men jag har inte varit nöjd med mitt spel denna säsong, jag behöver matchträning, därför valde jag att spela för IFK i januari under uppehållet. Sen åkte vi ur Elitserien på ett mycket tråkigt sätt. Sammanfattningsvis kan man säga att jag lärt mig mycket mer handboll, fått många nya goda kamrater, testat på spel i högre divisioner samt att Tumbas idrottshus har varit Sveriges kallaste i år. Men nu ska det bli kul att "vända hem" igen.
 
Nyköpingspubliken lär få se mycket av den här varan nästa säsong - stenhårda skott från Hampus.

Kul är bara förnamnet. Har du redan nu några egna målsättningar med kommande säsong?
- IFK har en uttalad satsning att man vill vara med och slåss om topp3-placeringarna nästa år och jag vill självklart vara med och bidra till det. I övrigt vill jag hoppa högre, skjuta hårdare och springa snabbare.

Det bästa med att komma tillbaka till IFK Nyköping?
- Att spela tillsammans med gamla goda vänner och sen våra handbollsfredagar.

Vad önskar du dig mest av allt just nu?
- Att United vinner mot City på måndag med 6-1.

Hampus "Christer Sjögren" Asp är tillbaka!





















Och ja, jag är helnöjd över bildvalet här på slutet, haha. När jag tänker "Hampus Asp" så ser jag honom alltid framför mig görandes den här gesten. Han är en underbar människa, jag känner honom mycket väl.

5 kommentarer:

Champuz sa...

Haha ett citat från Yrrol, underbart! Ska bli kul att komma tillbaka och träffa underbara IFKare som Treijner & Söderberg. IFK - Heja!

Anonym sa...

Fint att höra om Asp, men den stora nyheten som vi drabbats av idag är att Tyresö Handbolls målvakt, Albin Falk Hansson, kommer att följa med sin finska lagkompis R.Hallbäck till Sjundeå Cup. "Alpo" kommer att delta i årets upplaga av Sjundeå Cup med det förhandstippade guldlaget Esbo IF. Det kontrakt som skrivits är tecknat i form av ett 1+1 dags kontrakt.

Detta pressmeddelande har erbjudits av Esbo IF

Söderberg sa...

Ballt. Rapportera gärna hur det gick för Tyresögrabbarna i cupen.

Söderberg sa...

Och Champuz, ska bli en fröjd att träffa dig med!

Anonym sa...

hej. hampus. det underlättar att få se dig i borgen nästa säsong, visa killarna hur du har tränat annorlunda och har kanske tips att delge de andra spelarna. ett stort lycka till för dig och till de alla andra spelarna . Lycka till hela ifk hanboll.