måndag 6 juni 2011

Tillbaka i träning

Då var jag äntligen tillbaka i träning efter två veckor med någon riktigt kuslig och mystisk bakterie. Kanske var det EHEC-light. Kanske inte. Nu behöver ju inte min kropp tappa så mycket vikt så det var rätt oönskade kilon som försvann och idag gjorde jag första passet på två veckor. Tuuungt i kroppen nu.

- Det ska bli roligt att se dig på brottningen imorgon, sade Jacke till mig efter träningen med ett lättare skratt. En handfull andra spelare skrattade med.

- Jaaa, svarade jag lite tveksamt och skeptiskt samtidigt som min hjärna redan låg hemma i soffan och slappade.

Haking vet hur man peppar en lagkamrat och han kom fram till mig i anslutning av allt skrattande.

- Rille, alla som varit med och kört brottningen för första gången har varit tvungna att kliva av. De har inte orkat hela passet.

Det var ungefär det där jag ville höra nu när mina ben knappt längre orkade ta mig framåt, framåt till den där vattenflaskan som stod och frestade mig på läktaren.

Tillbaka till jobbet imorgon också efter totalt fem dagars ledighet. Ny dag och vecka som innebär nya möjligheter. Brottningsfys, here I come!

Inga kommentarer: