onsdag 15 juni 2011

Svensson & Hellgrens målvaktsskola

Germerud vill sprida ett budskap till oss i A-truppen och det är snabba bud som gäller.

Så här skriver han:

De IFK:are som var uppe i Eskilstuna på Tomas Svensson och Claes Hellgrens målvaktsskola förra året gjorde ett så pass positivt intryck att vi har fått ett erbjudande om att ställa upp med skyttar även denna gång. Det är dock lite snabba bud som gäller. Är det några spelare från vår A-trupp som är intresserade så måste ni lämna besked senast i samband med träningen på torsdag (i morgon).

Ännu bättre är att anmäla sig direkt till Stefan på kansliet via ifk.stefan@telia.com

Förutsättningarna för skyttarna ser ni nedan.

Ersättning: Milersättning, matlåda, frukt och skytte mot bra målvakter!

Samtliga dagar skjuter vi mellan kl. 14.00 och 17.30.

Måndag 27/6: 9-metare
Tisdag 28/6: Kantskyttar
Onsdag 29/6: Mittsexor + ev. övergångsspelare
Torsdag 30/6: Kontringsspelare + straffskyttar (alltså de flesta)

Att åka upp som åskådare innebär att man måste betala en hel del pengar för att få ta del av dessa rutinerade herrars kunskaper, så genom att vara med som skytt får du både en hel del praktisk och teoretisk utbildning samtidigt som du får en spännande erfarenhet i din handbollsutbildning!

***

Ja, mina kära lagkamrater. Det var alltså jag som stod för det positiva intrycket förra sommaren. Haha. Treijner och Persson satt på läktaren och beskådade hur jag gång på gång överlistade alla talangfulla målvakter. T.ex. hade jag en ruggig flipp på Appelgren som nu senast hade en sådan fantastisk debut i landslaget. Nåja, nu ska jag väl inte överdriva och sväva iväg för mycket.

Med detta vill jag bara uppmana er, lagkamrater, att nappa på detta om ni nu har möjlighet. En fantastisk upplevelse som gav mig oerhört mycket, speciellt för motivationen. Att så här på ålderns höst och som divison 1-spelare få vistas i denna fina handbollsmiljö med grymma spelare trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva. Oavsett vad man har för ambition med sin handboll så är det få förunnat att få denna chans. Nästan bara elitseriespelare som skyttar och målvakter av hög klass. Så, ta chansen. Ja, Svensson och Hellgren är ju rätt underhållande i sig där Svensson utstrålar en oslagbar proffsighet. Hellgren är underhållande när han vräker ur sig "Det är världsklass på den räddningen!" i tid och otid men mig "glömde" han dock att tacka för hjälpen. Fast vem är jag egentligen?

Här har ni lite bilder från förra sommaren där jag lyckades fastna på några stycken.

2 kommentarer:

mammahandboll sa...

Vad kul! Behöver dom ingen som kan sköta arrangemanget?

Söderberg sa...

Med dig vid rodret, mammahandboll, skulle det bli alltför lyxigt. Skäm inte bort dem! ;-)