måndag 20 juni 2011

Pelle är klar!!!

Mitt i all silly season kan jag komma med ett lugnande besked för alla IFK:s fans: Pelle är klar!! Skrev på ett mycket lukrativt kontrakt idag till glädje både för mig och IFK Nyköping. I mig får IFK en målvakt som är gammal i kroppen men ung i sinnet och fortfarande har en fantastisk utvecklingskurva. Kan även dubbla lite på nio meter i år om det skulle krisa. Detta blir möjligt då även vår andre målvaktsfantom Emil Persson skrev på kontrakt idag. Med Emil har vi även en fullgod ersättare till Andréas Asp vad gäller straffskyttet. Han har ruggiga tumskruvsstraffar som han ofta lurar mig med när vi håller igång under halvtidsvilorna.

 






 

Emil kör här en skön stängning medan jag flaxar för kung och forsterland för att rädda Stefan Lövgrens skott - som synes utan någon större lycka!

***

Var annars nere idag och satt bredvid då jag försnuvat mig. Kvällen bjöd på sista träningen innan sommaruppehållet och jag tyckte mycket såg bra ut. Stefan Germerud var nere och körde boll vilket var ett tag sedan sist. Han såg klart spelsugen ut! Såg inte lika sugen ut när det var löpningar dock... Var även nere en kille från Örebro och tränade med oss som hette Fredrik. Hann dock inte prata med honom och inte så mycket om honom med andra, så jag vet inte riktigt vad hans och våra intentioner är där. Men det är en V9 och det kryllar det inte av på våra träningar så det var välkommet.

***

Larsa Björkman var också nere och körde med oss idag. En liten skräll kan jag tycka men en rolig sådan. Han tampades en del på linjen och körde lite defence vid tillfällen. Kul! Han körde även en del fys med Asp vid sidan om och höll på att knäcka Aspen helt vid en statisk styrkeövning. Kan iofs bero på att Larsa missförstod övningen och låg kvar på mage medan Andréas stod i armhävningsställning. Larsa kunde inte förstå varför det var en bra övning och Andréas kunde inte förstå hur Larsa kunde vara så oberörd. Blev rätt roligt när båda förstod vad den andre menade!

1 kommentar:

Söderberg sa...

Hahaha. Larsa. Han är kung!