onsdag 13 juli 2011

Utländsk spelare till Nyköping

Värvningarna av de bägge Djurgårdsspelarna Johan Brun och Alexander Eriksson till Tyresö IF har lockat fram en del engagemang från er läsare. Kul att läsa. Eftersom det började dra ut på tiden började jag nästan tro att min käre handbollsvän och kombatant, Brejding, hade dragit på en lurning när han lät meddela att duon var klar för hans Tyresö IF. Men han höll sitt ord och som en anonym läsare också kommenterade, registrerades övergången 2011-07-12 på SHF. Ytterligare en lirare skrevs över från Djurgårdens IF HF till Tyresö IF. Joakim Haage, född 1993.

Okej. Det om det så länge.

***

Jag skrev för en dryg månad sedan, eller något sådant, att jag skickat iväg en intervju utomlands till en utländsk spelare. Detta har dragit ut på tiden och nu har det visat sig att den e-postadressen inte kollas av. Jag har nu fått tag på rätt doningar och hoppas på kontakt så ni snart, förhoppningsvis, kan få ta del av lite skön läsning från denna spelare.

För övrigt en spelare som, om jag förstått det rätt, kommer till Nypan här idag och ska hänga här några dagar. Det kan också bli aktuellt att en landslagsmålvakt kommer hit.

Stort!

2 kommentarer:

mammahandboll sa...

NYFIKEN? Ja, självklart! Håll inte på det så länge;)

Söderberg sa...

Hahaha. Närå! :-)