måndag 25 juli 2011

Asp ansluter till Årets Fiskebild

Nävsjön är allt en lurig sjö. Döda sjön kallad av många. Inte så konstigt egentligen när många fått lämna sjön tomhänta efter en dags tappert tålamod och väntan på att regnbågslaxarna ska hugga.

Nu blev så inte fallet för herr Asp när denne, tillsammans med undertecknad och en storfiskare till, äntrade sjön förra veckan. Fisk efter fisk drogs upp och det blev en kalasdag med fina fångster där Asp fick tre, jag likaså och den andra Andréas fick en.

Fångsten förevigades med en bild som hamnar högt upp i tävlingen Årets Fiskebild. Med Andréas välkomponerade och nytänkande upphängning av fiskarna i åtanke i kombination med sjöns svårigheter att få ut sin ranson om tre fiskar, är det givet att den i dagsläget sticker in sig på en andraplats i tävlingen. Alltså strax före brorsan Hampus söndertuggade gädda.


Andréas med sina tre regnbågar. Den största vägde in på 2,2 kg.

Sorry Andréas men det är trots allt en put and take-sjö vi pratar om som då och då proppas med regnbågslax. Ska man ta min sutare ska mer till. Dessutom fiskades dessa upp när huggtabellen visade bästa möjliga fiske (21/7). I och för sig också min (6/7) men även Hampus (18/7). Tillfälligheter? Nej, Abu Garcias huggtabell bör följas. Ett litet tips bara. Nu väntar alltså en till synes tung fiskevecka för er som fortfarande inte fått upp någon drömfisk som ska in till tävlingen.



Skitfiske på er!

***

Varför har inte Gee och Dalin inkommit med några bidrag? Jag känner mig orolig över att Gee ska dyka upp med en fantastisk bild från sitt fjälläventyr. Sedan ska tydligen Lennartsson ha något på gång. På tal om Lennartsson så är han uppenbarligen rätt grym på att fixa till en Latte Macchiato.



Kom hit och lär mig innan du flyr till Umeå!

3 kommentarer:

pelle sa...

Är det bara jag, eller försöker Asp att bilda ett T med fiskarna? Troligen i ett försök att hylla mig här på bloggen! TAck för det Andréas!

Andréas sa...

Definitivt ett T som hyllning till dig, Pelle! Den andra bloggaren ska jag ta en ny bild åt där jag sträcker på långfingret (risk för avstängning??) efter ett av årets värsta domslut och det i en fiskebildstävling!! Kan man hävda jäv???

Söderberg sa...

Det blir definitivt avstängning och uteslutning ur tävlingen om du skickar in ett sådant bidrag. Du ska vara glad att du just nu ligger på en pallplats. :-)

...och nej, något jäv är det inte tal om här. Se mig och mina värderingar som objektiva i sammanhanget. :-)