onsdag 20 juli 2011

Smikes outsider till Årets Fiskebild

När Smike sade till mig i helgen att han hade en alldeles fantastisk fiskebild till tävlingen blev jag alldeles spattig. Han hade något stort på gång. Något som skulle få sutaren och alla de andra att framstå som alldeles för dåliga fångster.

Idag eldade Smike över bidraget till mig, tillika ensam jury, och jag gillar hans humor och idérikedom här. Ackuratess. Man tager vad man haver, som man brukar kunna säga och det är precis vad han gjort här.


En hel fiskefamilj på bordet.

Smike berättar sin fiskehistoria för bloggen.

- Jag vet ej vad det är för sort men de är fiskade på Neptunusvägen.

Och han hyser stor tilltro till sitt bidrag minsann.

- Jag tycker min fiskebild har stor chans att vinna tävlingen.

Jag måste säga att jag är lite tudelad i det här bidraget. Så otippat men ändå så klockrent.

Nä, jag är tråkig här men det får bli en tredjeplats. Men ett stort tack till Smike och hans fiskebild.

***

Aktuell ställning
1. Söderberg med sin sutare.
2. Hampus med sin söndertuggade gädda.
3. Smike med sin fiskefamilj från Neptunusvägen.
4. Martin med sina två gäddor.
5. Kurre med sin dynamitfiskade spigg.

Frågan är om någon ska rå på mitt bidrag?

Gee? Asp? Dalin? Målvaktslegenden Mattis?

Inga kommentarer: