lördag 16 juli 2011

Bergman är klar för Skånela IF

Tränaren Dag "Dagge" Lundin i Skånela IF lät nu meddela att målvakten Daniel Bergman nu är helt klar för Skånela IF. Påskriften skedde i och för sig för över en månad sedan men igår fick Bergman beskedet att han kommit in på läkarlinjen på Karolinska. Därmed är det bara att tuta och köra.

- Det känns lite skönt att vi fått dit den pusselbiten, säger Dagge till bloggen.


Målvakten Daniel Bergman är klar för Skånela IF.

Dagge, hur skulle du beskriva Daniel Bergman som målvakt?
- Jag kommer främst ihåg Bergman från säsongen 2008/2009 då han spelade i Tyresö. Och då minns jag honom som en explosiv målvakt som räddade väldigt mycket från 6 meter och med väldigt fina utkast. Han är dessutom så där lagom temperamentsfull vilket jag tror är en fördel för målvakter. Jag både hoppas och tror att han kan bli den ledare och dirigent av försvarsspelet som vi behöver.

Har han blivit en bättre spelare efter sin tid i norska Bodö tycker du?
- Jag har svårt att bedöma hur hans tid i Norge har förändrat/påverkat hans målvaktsspel men han har ju blivit lite äldre och även det brukar vara en fördel för keeprarna. I övrigt är jag fullt nöjd om han presterar i paritet med Tyresöåren.

Har ni värvat färdigt?
- Ja, vi har värvat färdigt och jag är jättenöjd med min trupp och även hur de tränat under försäsongen. Vi bestämde oss ju tidigt att vi ville spela Allsvenskan med den trupp som vi gick upp med och det kan bli en fördel för oss att vi "slipper" spela in en massa nya spelare. Även om lag som LIF Lindesberg, OV Helsingborg och HP Warta ser ut att fått ihop ruskiga spelartrupper. Jag håller för övrigt dessa tre lag som klara favoriter i årets allsvenska.


Dagge är jättenöjd med sin trupp som nästintill är intakt från förra säsongen.

2-4 september vankas en mycket intressant träningsturnering i Vikingahallen med Skånela IF, VästeråsIrsta HF, LIF Lindesberg, Djurgårdens IF HF, Tyresö IF, Hammarby IF, Caperiotumba och finska mästarlaget HC West. Vad tror du om den turneringen om du får spåna lite fritt?
- Ja, vår egen turnering ser ut att bli riktigt bra! Tror väl att Tumba och Lindesberg är huvudet högre än de andra lagen. Men på det stora hela kommer det spelas många sevärda matcher under den helgen. Även Tyresö som är det enda division 1-laget ser ju ut att få ett riktigt bra lag och kommer säkert bli ett topplag i vinter tillsammans med Ricoh och Silwing. Eller kommer ni i Nyköping att överraska?

Det finns alltid utrymme för Nypan att överraska Dagge. Vi får se vad vi kan koka ihop. Kan inte Robert Zetterquist webbsända några matcher från er superduperturnering? Ta och dra igång webbsport.se!
- Jag ska fortsätta att tjata på Robban Z att han återigen sjösätter sitt webb-tv projekt och gärna under första helgen i september.


Robban till vänster och Dagge till höger under en sändning på webbsport.se.

Ja, det vore riktigt schysst av dig! Ha det!
- Ha det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har HP Warta för starka nyförvärv egentligen? Fick ju kämpa sig för att hålla sig kvar förra året.

Jonathan sa...

Rykten går att bland annat Tommy Pettersson, tidigare i RIK och Fyllingen (Norge) är på väg dit.

Fö. så kom Warta 8a i serien och behövde inte kvala.

Jonathan sa...

Läste din kommentar att de fick kvala. My bad