söndag 31 juli 2011

Melvins fångst blev 1000:e inlägget

Först och främst så är detta det 1000:e inlägget. Många inlägg. Varierad kvalitet - javisst! Men vi kör på. Komiskt att det skulle handla om fiske och inte om handboll. Jag ser framför mig hur Axel riktigt hoppar och jublar över den här "fiskebloggen".

Det stora med detta inlägg är att en vinnare ska koras i tävlingen Årets Fiskebild. En fartfylld bildtävling som svängt hit och dit. Otippade bidrag har knäppt andra på näsan där jag främst har Kurre i åtanke som visade sin besvikelse mot att Smikes plastfiskar låg före hans spigg, som faktiskt var en riktig fisk.

Fiske som fiske kan jag tycka men så är ju detta en rätt sjuk tävling, eller som Kurre uttryckte det till mig:

- Hahahaha, jag har aldrig varit med om en sån sjuk tävling, hahaha.

Eftersom jag är enväldig domare så kan allting hända. Gee och hans välgödda Arjeplogsgädda i all ära men i det sista bidraget som rullat in har bidragsgivarens charm och lycka påverkat mig mer än storleken och sorten som fastnat på kroken. Jag har hittat en vinnare. Här får ni Asps anger management-terapeuts son Melvin (3½ år) och hans uppmetade bukett.


Melvin med ett klassiskt metspö i bambu och en oväntad men fin fångst.

Pappa berättar.

- Melvin fiskade på tomten och kroken fastnade i en blomma. Han tyckte buketten var stor, fin och tung! Bra fångst. Det här är Årets Fiskebild.

Ja, det här är vinnaren i Årets Fiskebild mina damer och herrar. Melvin visade segertecknet också så det var inget snack. Stort grattis!

Tack för alla bidrag!

***

Här nedan följer övriga bidrag och dess placeringar.

2. Gee med storgäddan från Arjeplog:



3. Rickard Jonsson med fem öringar från fjället:



4. Asp och hans två mycket ovanliga sutare:



5. Söderberg med sin sutare:



6. Asp med tre regnbågar i T-formation (hyllning till Treijner enligt Treijner):



7. Hampus med sin söndertuggade gädda:



8. Lennartsson med en liten gädda:



9. Målvaktslegenden Mattis fisktallrik:



10. Smike med sin fiskefamilj från Neptunusvägen:



11. Martin med sina två gäddor:



12. Kurre med sin dynamitfiskade spigg:

3 kommentarer:

Orolig läsare sa...

Jag vet att jämfört med dig så är jag inte riktigt lika skarp men när jag plussar ihop inläggen för varje år så blir det bara 494+298+159+45= 996.
Har du gömt några inlägg? Räknas inte alla? Är jag korkad? Tacksam för svar.

Melvin Björkman sa...

Tack Rille! Vad glad jag blev. Jag ska läsa din blogg som godnattsaga varje kväll tills jag inte behöver godnattsaga längre. Nu ska jag trycka en välling! /Melvin

Söderberg sa...

Låter bra det Melvin! Tack för ett fint bidrag.