måndag 31 augusti 2009

Nr. Jörgen Elmsäter

Dags att ta upp intervjuerna igen och nu är det dags för Jögge Elmsäter att ge sin syn på säsongen som nu inletts. Han gjorde comeback förra säsongen och har fortfarande mycket att erbjuda såväl på som vid sidan av planen. Dessvärre dras han med en dålig rygg men jag är inte ensam om att önska honom tillbaka!

Smeknamn: Jögge, Belsebub, Den onde, Nöten, Skalle-Per, Shrek, Svarte-Petter, Surre och en rad andra smeknamn som jag inte ids skriva ner.
Ålder: Purunga 36 år
Position: M6
Vad är det bästa med att spela i IFK?
Det första jag tänker på är att det UNDERBARA gäng vi är och den HÄRLIGA gemenskap vi har då vi ses i sporthallen eller utanför planen. En annan grej är den fantastiska humor som vi IFK:are besitter och som gör att man inte har tråkigt några längre stunder.Sedan är det så otroligt härligt att ha den FANTASTISKA publiken med sig och som hejar fram oss IFK:are i våran egen borg. Sammanställer man det hela så är det bästa med IFK helt enkelt familjen IFK.

Vad är förväntningarna på kommande säsong?
Med den förra fantastiska säsong vi presterade färskt i minnet så tycker jag inte att vi skall släppa av på kraften i pilbågslinan utan spänna den hårdare och sikta högre. Vi har kapaciteten, spelarna, staben och publiken. Allt hänger på att vi håller oss fokuserade under säsongen och ger 100% såväl som på träning och match, då kan vi komma väldigt högt.

Vilket lag möter du helst och vilket är tråkigast att möta?
För mig spelar det ingen roll vem man skall möta och om det är roliga eller tråkiga, det gäller att gå ut och VINNA helt enkelt. Visst uppskattar jag lag som har spelare som kan ge och ta en smäll utan gnäll och med en glimt i ögat.

Om du inte var handbollsstjärna, vad skulle du vara då?
Stjärna och stjärna men jag skulle garanterat ha lagt min energi på fotbollen.

Vilka lag blir topp tre?
Igentligen intresserar det mig inte vilka som finns i toppen, vet bara att jag vill att IFK ska vara där. Fast man kan ju inte undgå de hårt satsande Djurgården, fast de kan ju få prestationsångest och falla rätt hårt oxå........

Vem blir årets utropstecken?
Hoppas att Tobbe och Simon kliver i en större kavaj detta år och visar att de är så bra som vi vet att de är, men mitt utropstecken ger jag till Melcher.

Vem vinner interna skytteligan?
Hampus lär ju bomba rätt friskt och får nog ta på sig den rollen som skyttekung, men tätt bakom kommer Tobbe och Axel att ligga.

Hur blir din säsong?
Var ju inte med hela förra säsongen utan anslöt efter nyår och blev helt tagen IGEN( slutade ju för 4 år sedan). Hoppas att jag får hålla mig hel och göra mitt yttersta för att se till att vi går segrande ur matcherna samt att bidra med rutin och ett och annat spex.........

Inga kommentarer: