måndag 3 augusti 2009

back in sporthallen

Med raska och förväntansfulla steg närmar jag mig. Ser ett bekant ansikte slinka in genom portarna innan jag själv når fram. Tar de sista stegen fram och kliver själv in för att möta den bekanta och märkligt nog angenäma doften av lim, svett och kamp som på något sätt får en att känna sig hemma. På vägen uppför trappan hör jag bollar som studsar och gubbarna som surrar om sommaren som gått. Sekunden senare beträder jag själv Sporthallens golv och känner att säsongen äntligen är igång!

Självklart inleddes träningen med lite tugg från Kenta och Germe - främst från Kenta då förståss - och målsättningen för i år är densamma som ifjol: vinna varje match. Förra året räckte det inte hela vägen till avancemang, men om gud är god och skorna håller kan vi nå dit i år. Serien kommer bli oviss, och även om Djurgården sticker iväg som favoriter tror jag det kommer bli stentufft bland topp fem. Vissa har redan börjat tippa utgången av serien men det är jag alldeles för feg för att göra, samt att jag känner de nya lagen för dåligt. Tror dock att Rimbo och Tyrold kommer bli starka nykomlingar medan jag är mer osäker på Irsta. Såg dem i en kvalmatch till ettan där Vassunda var motståndare och då vann de utan att imponera. Har för mig att vi mötte dem i juletid i en träningskamp - om det nu är samma lag - men då var jag inte med.

Såg förresten att Sonny på dif-bloggen vill dra igång en namninsamling för att Patrick Quinones ska skriva på för dem. Borde vi ordna en för att han inte ska göra det?

I övrigt ska fokus ligga på oss själva nu fram till seriestart där god träning ska lägga grunden till goda resultat. Idag såg jag många killar som var sugna att visa upp sig och jag tror på ett roligt handbollsår.

Väl mött!

Inga kommentarer: