tisdag 25 augusti 2009

Nr. 13 Mikael Gustavsson

Då var det dags för en spelarintervju igen då! Den här gången har Mikael Gustavsson fått svara på frågorna och han har svarat med bravur. Mycket nöje!

Smeknamn: G
Ålder: 32 år ung
Position: Har faktiskt spelat M9/V9 i div 3 norrland, men nu blir det mest M6.

Du har ju varit skadad en längre tid nu; hur ser det ut just nu och hur troligt är det att det blir spel kommande säsong?
Jag har ju opererat knät för menisk- och broskskador och kör rehab varje dag. Skadade det under en gästträning i Robbertsfors förra hösten och efter det blev det sparsamt med träning, även om jag lyckades delta i de flesta matcherna. Eftersom inte rehabträningen är avslutatd än så är det svårt att sia om hur mycket spel det blir. Jag är oerhört sugen på minst en säsong till, men vi får se vad knät"säger" om en dryg månad när rehaben är avslutad.

Vad har du för förväntningar på säsongen sett till vad laget bör prestera?
Jag tycker det har sett bra ut på träningarna, precis som i fjol kommer vi spela en snabb handboll. Från säsongstart kommer vi ju sakna våra ordinarie 3:or från i fjol, men får vi ordning på det så tror jag vi kan gå riktigt långt. Jag förväntar mig att flera av de yngre spelarna tar för sig mer och kommer hålla en jämnare nivå i flera matcher än i fjol. Vad gäller oss äldre så får vi försöka att hänga med i tempot på träningarna, då kommer vi ligga i toppen när serien är slut.

Vilket lag möter du helst och vilket är tråkigast att möta?
Jag möter helst seriens topplag oavsett vilket lag det är, det är motiverande att möta bra spelare. Det finns inget så omotiverande som att möta lag där man känner: "Vad gör jag på samma plan som de här?" Det blir alltså det laget med flest "mindre bra" spelare, inte nödvändigtvis det lag som ligger sist ;)
Om du inte var handbollsstjärna, vad skulle du vara då?

Vilka lag blir topp tre?
Skulle tro att de är de tre lag som har flest poäng när serien är slut, hoppas vi är ett av dem!

Vem blir årets utropstecken i IFK?
Stefan Germerud, som faktiskt lyckas genomföra en säsong utan skador. DET vore ett stort utroppstecken! Jag vet, man ska inte kasta sten i glashus men den bjuder jag på ;)

Vem vinner interna skytteligan?
Hampus Asp, men även utvisningsligan...

1 kommentar:

Germe sa...

ses hos micke hansen Geeee ;)