torsdag 13 augusti 2009

Nr. 5 Marcus Pettersson

Så hoppar vi på spelarintervjuerna igen. Marcus Pettersson delar här med sig om sina tankar om säsongen.

Smeknamn: Mackan
Ålder: 20
Position: V6

Vad är det bästa med att spela i IFK?
Det bästa med IFK är gemenskapen i laget och att man har roligt med alla. både på träningar och matcher men även utanför handbollen.

Vad är förväntningarna på kommande säsong?
Med tanke på hur bra det gick förra säsongen så tycker jag att vi ska ha ganska höga förväntningar. Vi har också tränat en till bra försäsong som kommer hjälpa till på planen, tror att många kommer få ta lite mer ansvar i år och då bli ännu bättre.

Vilket lag möter du helst och vilket är tråkigast att möta?
Det är alltid kul att möta ett tempostarkt och tufft lag, det är inte roligt att möta Hultic.

Om du inte var handbollsstjärna, vad skulle du vara då?
Troligtvis hålla på med någon annan idrott, vilken vet jag inte.

Vilka lag blir topp tre?
Djurgården tror jag vinner serien, verkar ha värvat meriterade spelare vet inte om dom har tappat nån men tror dom bilr farliga. Jag tror vi kan komma tvåa eller trea, vi är väl inte topptippade iår heller men det passar oss tror jag, Tyrold tror jag kommer vara med i topp tre också.

Vem blir årets utropstecken i IFK?
Jag tror att tobbe kommer ta lite mer ansvar och därför sticka ut lite mer i år än vad han gjorde förra säsongen.

Vem vinner interna skytteligan?
Hampus Asp

Hur blir din säsong?
Förhopningsvis bra, försöka utvekllas så mycket som möjligt och träna hårt.

Tack för dina svar Mackan!

Inga kommentarer: