tisdag 11 augusti 2009

Nr. 3 Tobias Johansson

Så har vi landat på ytterligare en M9, nämligen Tobias Johansson. Som ni märker har kärt barn många (smek/ök)namn!

Smeknamn: Tobbe (Sören, Stenmark, Moström, MAD, Petter osv)
Ålder: 20
Position: Mittnia

Vad är det bästa med att spela i IFK?
Gemenskapen. Det är högt i tak och satan vad kul vi har. Sen är det ju ett jäkla drag runt handbollen i hela stan, många som pratar och tycker handboll vilket är riktigt skoj.

Vad är förväntningarna på kommande säsong?
Vinna alla bortmatcher och vara minst lika bra hemma. Nej, skämt och sido, det ska bli spännande och se om den hårda träningen vi kört nu i ett par säsonger fortsätter att ge bra resultat. Klart att vi siktar på att göra en lika bra säsong som förra. Det är många saker som ska klaffa för att vi ska uppnå det. Men jag tror på oss!

Vilket lag möter du helst och vilket är tråkigast att möta?
Det är roligast att möta lag som spelar en fartfylld och bra handboll där man måste ge allt för att vinna. Sen skadar det inte att man kan föra en dialog med motståndarna. Det blir så mycket trevligare då. De matcher jag avskyr mest är när man möter dryga spelare som inte vill spela handboll utan mest bara springer omkring och är allmänt tråkiga.

Om du inte var handbollsstjärna, vad skulle du vara då?
Jadu, jag skulle nog hålla på med någon annan form av idrott eller nått med anslutning till idrotten. Det har alltid varit min stora passion och kommer antagligen vara det hela livet.

Vilka lag blir topp tre?
Djurgården ska ju vara däruppe med den trupp de har att tillgå. Sen är det väldigt svårtippat pga av alla Stockholmslag som byter spelare med varanda. Men jag tror på Silwing och Tyrold deras smarta värvningar.

Vem blir årets utropstecken i IFK?
Jag tror och hoppas att Emil Persson kommer ta ytterliggare en snäpp i år. Han var rena väggen ett par matcher förra året och tror han kommer kunna vara det i år med.

Vem vinner interna skytteligan?
Slipper Hampus att stå och titta på mittlinjen hela säsongen tror jag att han kommer göra en hel del mål.

Hur blir din säsong?
Kan jag hålla en jämnare nivå den här säsongen med färre dalar än tidigare så kommer det gå bra. Träning har gått fint och jag har blivit ett år äldre så känslan är positiv.
Tack för detta Tobbe!

Inga kommentarer: