torsdag 20 augusti 2009

Nr. 6 Jesper Göransson

Dags för en av ynglingarna i truppen att presentera sina tankar. Jeppe hänger främst på H6 trots att han är högerhänt. Han är en av de spelare som jag tycker har utvecklats mest under det senaste året. Förra året var det mer sporadiska inhopp i A-laget mot slutet av säsongen, men i år anser jag honom vara närmare en fast plats.

Smeknamn: Det varierar, har blivit en hel del under alla dessa år i IFK.
Ålder: 19
Position: Kantspelare


Vad är det bästa med att spela i IFK?
Den sköna stämningen på och utanför planen. Det är något speciellt med IFK, sen kan man faktiskt få för mycket av det goda men man får ge och ta det är lite så man får tänka när vi i IFK kommer upp i den höga och väldigt "bra" humor som är i denna klubb.

Vad är förväntningarna på kommande säsong?
Förhoppningsvis hålla samma goda klass som förra året nu när vi även denna säsong har gjort en bra försäsongsträning, och den fortsätter än med högt tempo på träningarna. Sen tror jag även att försvaret kommer att utvecklas då vi nu håller på att traggla och finslipa det.

Vilket lag möter du helst och vilket är tråkigast att möta?
Sådana lag som har ett högt tempo och vill spela handboll. Med det menar jag att det är roligare att möta lag där det hela tiden är en god kamp, vilja att spela bra handboll och då det är en jämn och nervpirrande match. Tråkigt att möta de lag som förstör handbollen och drar ned tempot och kör såkallad "gå handboll".

Om du inte var handbollsstjärna, vad skulle du vara då?
Jag gillar sport väldigt mycket så skulle nog helt enkelt hålla på med en annan sport. Vilket förmodligen hade vart fotboll. Körde det som liten men blev för mycket tillslut med två sporter.

Vilka lag blir topp tre?
Djurgården som har ett väldigt bra lag och som jag har hört har gjort ett par bra värvningar och fått behålla sina spelare. Sedan tror jag att vi kommer att kampas om andra och tredjeplats men vilka mer som kommer att kampas med oss om det vet jag inte.

Vem blir årets utropstecken i IFK?
Hampus, som jag tror kommer att ta ett ännu större ansvar under denna säsong.

Vem vinner interna skytteligan?
Jag tror att Tobbe och Hampus kommer att kampas om den titeln.

Hur blir din säsong?
Förhoppningsvis väldigt bra med mycket utveckling och så mycket speltid som möjligt!

3 kommentarer:

Jesper sa...

Haha gillar bilden du har med! :)
förrsten glömde skriva att jag har nummer 6.

pelle sa...

Jesper - Kul att du gillade bilden! Siffran är nu ditsatt. Ses på träningen ikväll.

Roten sa...

Väldigt tråkigt paket Burgos precis har öppnat HAHA =)

Åååååååååååååhhh...BRUNOS SOLARIUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!