torsdag 20 augusti 2009

Mot Liiiiidingö

Imorn bär det alltså iväg till Lidingö för Ruboda cup som det tydligen ska heta i år. Fredagen innebär bara en match och den är mot HK Country från Stöpen något utanför Skövde. Utan att veta mycket om dem tror jag det blir en tuff match. De hängde kvar i Söderettan ifjol och Skövde har alltid mycket talangfulla spelare med en god handbollsutildning.

Inför turneringen har vi fokuserat mycket på försvar och det ska bli intressant att se hur det fungerar i turneringen. I och med Asp och Gees frånvaro blir det nya treor och tyngd måste ersättas av kvickare fötter. Ska bli roligt att matcha igen däremot och resultatet får väl anses komma i andra hand. För lottningens skull är det tydligen så att vi vid vinst troligen spelar blott en match på lördagen och två på söndagen medan det omvända gäller vid förlust. Eftersom jag har bokat in tvättid på söndagkväll vinner jag ju lite hur vi än gör.. Skulle dock föredra om vi vann på fredag så att jag slipper tvätta på söndag. Är dock inte helt säker på att tränarna kommer ta min tvättid i beaktande när de lägger upp strategierna inför helgen.

3 kommentarer:

Asp sa...

Tvättider är ju viktiga i IFK Nyping. Både Tobbe Larsson o Allan Hansson missade sista träningen inför olika kvalmatcher med IFK för att de hade tvättstugetid. Och båda är utsocknes, där har du ngt att sikta på, Pelle!

Anonym sa...

Nyping??? Go' felskrivning...

pelle sa...

Asp - haha, ja det kan ju vara en tradition att följa. vi får se hur det blir på söndag då! Lycka till i växjö och försök att inte göra illa Lukas!