lördag 4 oktober 2008

Tyresö - HK Eskil 29-36

Ja, egentligen skulle undertecknad tagit sig till IKEA för att hoppa i sängar, köpa billig korv och megapack av glödlampor. Men när jag blev erbjuden en plats i bilen till Tyresö för att se dem möta HK Eskil hoppade jag istället på det tåget. Eller ja, jag hoppade in i den bilen. Ni behöver dock inte oroa er; jag hann sticka bort till Mio och snusa lite i deras sängar innan avfärd.

Nå, vad kan jag då säga om våra kommande seriekonkurrenter? Det som först slog mig var hur extremt fula målvaktsdressar HK Eskils målisar hade. Nu ska jag kanske inte säga för mycket då våra gråa pyjamasar inte är någon höjdare, och samtidigt vet jag inte hur årets ställ ser ut. Jag kan nog ändå påstå att vi inte kommer i närheten av deras gula tjocktröjer med krage! Den ene målisen körde dessutom med kragen uppfälld a la Cantona vilket är en grov förolämpning mot denne stolte krigare om ni frågar mig. Tyresös målisar hade en tråkblå tröja som inte heller såg så inbjudande ut.

Spelet då? När vi kom till Nybodahallen hade det gått 7 minuter och matchen var då i princip avgjord. Eskil ledde då med 7-1, och även om Tyresö hämtade in vid några omgångar kunde de tidigare utan större problem vinna matchen. Dessvärre gjorde den stundtals stora måldifferansen att matchen blev lite av ett sömnpiller.

Vad jag förstår av Germe och Gee lirade Eskil med ett styrspel och bjöd faktiskt på en gurkburk! Det var nog 8 år sedan jag såg en sådan så jag blev smått lyrisk. Tyresö gick på nån sorts kämpaattityd framåt men hade några lirare med klass. Grahns grabb verkar lurig från mittnie bland annat. Jag hakade dessvärre upp mig på de fula målvaktsdressarna och kan inte säga för mycket om det taktiska. Inget av lagen verkade dock oslagbara. Men det lär bli fysiskt och tungt att möta dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt Pelle att iaf någon håller koll på målvakternas dresser, så man vet vart man inte ska skjuta... ;) (Y)