tisdag 7 oktober 2008

Får jag ta bollarna även om de går i bortre?

Tisdagsträning och ja, den var definitivt ett fall framåt om man jämför med gårdagens seeega tillställning. Dessvärre hamnade Tobbe lite snett idag men vi får hoppas och tro att hans läkekött är gott. Hampa var i alla fall tillbaka och provade skottlyckan, och dessvärre för mig gick det rätt hyfsat för honom. Men jag måste väl tänka på lagets bästa antar jag och då är det ju bra om han får nätkänning. Sedan var det ju lite oklart där ett tag om jag fick ta bollarna eller inte...

En som även fick lite av en revelation (dvs. uppenbarlse) idag var en kille som vi kan kalla JL. Han erkände att han tyckte det var svårt att möta mig på frilägen och då förklarade jag att han möjligen kunde sluta skjuta alla sina skott i höger kryss. Det var tydligen en överraskning för honom att så var fallet. Lite senare upptäckte han att om man studsar en lite mindre pumpad boll med lite mera kraft, kommer även den tillbaka till handen. På så vis slipper man trycka i så mycket luft i kulan att sömmarna spricker. Även det verkade komma lite som en överraskning. Som pedagog blir man överlycklig när man ser sådana här genombrott i en killes utveckling. Risken är väl dock att han kommer göra så in i helsickes mycket mer mål på mig i kontring, samt att han aldrig kommer passa utan bara studsa! Ser fram emot torsdagsträningen då han får chansen att nyttja sina nyvunna kunskaper. Om inte annat är du en skön kille att ha på träning redan som du är JL!

Slutligen:
  • Bra snack idag mellan handbollsträningen och styrkan. Tyckte det kom fram vettiga saker från både spelare och ledare.
  • Kul att Hampa kunde köra lite redan idag och att Lennartssons fotbollsskada inte verkade dödlig.
  • Tommys axel verkar även den bli bättre; han sköt nära av mig vänstertassen med en avstämd raket!
  • Önskar er alla i laget god vila imorn så kommer vi igen på torsdag med pigga ben och god inställning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, tack! Ja du Pelle, nu på tordag blir de åka av... Och du är rätt go' du också! ;)