fredag 3 oktober 2008

Premiär!

Lite sent om sider är det alltså premiär för IFK Nyköpings alldeles egna spelarblogg. Lämpligen hade jag dragit igång den här före premiärvinsten mot Skånela men bättre sent än aldrig. Nu sitter jag istället här en fredagskväll och knåpar på bloggen. Man kan se det som att jag är jävligt dedikerad den här uppgiften. Eller så kan man se det som att jag har ett rätt fattigt socialt liv. Nåväl, här är jag nu i alla fall. Namnet på bloggen, likväl vem jag är, kanske förbryllar. Jag är ett av få nyförvärv men inte riktigt lika omskriven som vårt stjärnskott från Drott. Kanske därför jag tog saken i egna händer och styrde upp den här bloggen. Varför det blev Dr. House kan säkert någon annan i föreningen berätta! Nog om det nu.

Jag tänker inte gå igenom skånelamatchen här; om den står det att läsa om på vår hemsida. Istället blickar jag nu fram emot matchen mot Silwing/Troja på söndag. Den gångna veckans träningar har sett helt ok ut och vi i IFK mönstrar ett bra lag till söndag. Då jag är ny i serien har jag inte någon större koll på vårt motstånd, men som de flesta coacher skulle sagt: Vi ska ju ändå fokusera på VÅRT spel. Kommer vi upp i den standard vi hade i fredags kommer det att bli en rolig match sett ur IFK:s ögon.

Kanske kan vi sikta mot att nå Rimbos bortaresultat mot Umeå IK i norr-tvåan; den matchen slutade 16-50 i Rimbos favör! Man undrar ju lite hur det ens kan vara möjligt.
- Gee, du har ju lite koll på handbollen där uppe. Kan inte du förklara det? Om inte annat kan man läsa om matchen på Rimbos hemsida. Hittade dessvärre inte någon aktuell sida för Umeå och kan därför inte erbjuda kommentarer därifrån. Men om norrlänningar är kända för att vara tystlåtna i allmänhet, lär de inte vara så pigga på att ge en ingående förklaring till det här.

Så, det är full fokus mot två poäng nu i helgen och nya hurra-rop i omklädningsrummet. Undertecknad ämnar hämta inspiration spelglädje på IKEA vid knugens kurva imorgon; det och en säng.

FORZA IFK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är igång! Men bilden- har du lekt med kopiatorn på skolan nu igen? ;)

Anonym sa...

Suveränt att du är igång. Bra skrivet. Ses imorgon!

Anonym sa...

gött Pelle! snabba fingrar på vassa tangenter, de gillar vi!