måndag 27 oktober 2008

Rapport från väst

Jaha, man hinner knappt åka hem innan det står att läsa om upplopp! Ni behöver dock inte oroa er: Jag kommer till Nyköping nu på onsdag. Är lite avskuren från ifk just nu så jag har inga spännande nyheter därifrån att bjussa på. Här i väst är det dock lugna gatan och jag åker från ena kaffebjudningen till den andra.

Börjar även bli taggad inför fredagsmatchen mot Tyresö. Har varit inne lite på deras hemsida men inte hittat så mycket info. I ett gästboksinlägg beskrivs matchen mot Skånela och det är inte dåligt att blott släppa in 17 mål mot dem borta i Märsta. Nu får vi dock hoppas att Asp inte bränner fem straffar på fredag, vilket SIF tydligen lyckats med. Vad jag såg av dem i matchen mot Eskil hade de en duktig spelfördelare i Sebastian Grahn, son till Magnus Grahn. Han ska tydligen ha varit bra även denna gång med ett bra samarbete med M6. Än så länge har vi dock spelat så bra bakåt att det inte spelat någon roll. Jag förutsätter att vi har samma fokus och inställning på fredag och då blir det en rolig hemmamatch. Att vi dessutom har en riktigt bra publik i ryggen gör ju att vi får en åttonde lirare att falla tillbaka på.

På tal om publikstöd måste jag faktiskt nämna att det var derby i damtvåan här i lidköping förra helgen. Inte mindre än 420 betalande och sammanlagt 650 pers fyllde idrottens hus till bredden och höjden. Inte illa! Att sedan min mammas gamla gäng Linne vann mot Kållandsö HK gör inte saken sämre.

Träna flitigt nu i veckan boys och se nu för fan till att vinna fotbollen ikväll gubbs! Tjing!

1 kommentar:

Anonym sa...

Andreas har väl inte missat nån straff än så det är väl dags på fredag.......