torsdag 9 oktober 2008

Dagen före!

Det är dagen före kamp och än en gång sitter jag här och pressar ner tangenterna. Jag skulle ljuga om jag sa att det var helt utan en nervös känsla i bröstet - men det är en skön sådan! I morgon väntar ett riktigt kraftprov mot Djurgårdens IF HF IK IFK eller vad de nu heter. På deras hemsida kan man läsa att de har stort självförtroende inför matchen och att de räknar med en vinst. Det pratas om handplockade spelare som om de vore ett topplag i klass med THW eller Barcelona; det blir lite pinsamt faktiskt. Men säkert är att de har ett bra lag. Det ska dock påpekas att vi har mött samma lag än så länge och vi har den bättre målskillnaden! Inget att stirra sig blind på kanske, men likväl ligger vi före dem i tabellen.

De menar även att vi i Nyköping inte har förstärkt vår trupp inför i år. Det är förvisso sant bortsett från mig själv, och Drott då såklart. Vad som inte nämns är vår ökade träningsdos, samt att i princip samtliga spelare nu har ett års erfarenhet till av spel i division ett. Detta kan många gånger betyda långt mer än ett nyförvärv eller två. Så det är med tillförsikt jag ser fram emot kampen imorgon mot blåränderna. Vi i IFK, tillsammans med vår fantastiska publik, kommer satsa allt för att fortfarande ligga före DIF i tabellen efter i morgon!

Nu laddar vi på gubbar, så ses vi i klubbis och bullar upp inför kamp!



Länk: Inför Nyköping - DIF

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med fler bloggar i Div 1 Norra!

Spelare kan väl vara handplockade utan att för dess skull spela i Kiel eller Barcelona? Jag tror syftet med just "handplockade" är en hänvisning till Djurgårdshofs "Try out" där alla är välkomna.

Säger inte vilket som fungerar bäst, det får framtiden avgöra.

Laget heter Djurgårdens IF HF - och som bloggare tycker jag att man ska ha bättre koll på vad sina motståndare heter.

Tror på en tuff och spännande match, precis som förra årets bägge matcher.

Keep up the good work!