måndag 20 oktober 2008

Anja!!

Inför måndagsträningen fanns det några frågetecken som gjorde mig lite oroad. För det första skulle smike inte vara med, inte Dalin och även Rille verkade tveksam till spel. På så vis skulle vi tappa mycket på mittfältet och i defensiven. Lyckligtvis höll Rilles benhinnor för spel. Vi kunde därför ligga med relativt många offensivt, med Rille och Larsa som lite defensiva mittfältare och mig själv som nån slags terrier över helplan. Offensivt har vi som vanligt bröderna Asp och en för dagen stekhet Joel. Svensson inleder i kassen och så har vi Mackan som en joker. Mot oss har vi ett taggat ungt gäng som för dagen kör stadigt med minst tre offensiva, inget mittfält och resten i bak. En inte helt ofarlig spelidé då målisen kastade långt och jag och Svensson blev ofta rätt själva, särskilt i de fall då Rille och Larsa följt med i offensiven. Därför gör de unga en hel del kassar idag. Spelar det nån roll? Nej, självklart inte. Vi äldre gör fortfarande tokmycket mål framåt och kör över dem idag igen. För er som inte förstått är det självklart måndagens fotboll jag snackar om!

Efter fotbollen blir det en stunds softball med samma lag bortsett från att Svensson gått över till de yngre. Ånyo en chans för de yngre att ta revanch - ånyo en missad möjlighet. Även här vinner vi äldre.

Det bjuds dock friskt på fina nummer både från yngre och äldre, både i fotboll och softball och vi har en jävligt trevlig stund. Det märks att det är bra stämning och att det är kul att spela fot.. eh, jag menar handboll i IFK just nu!

Men dagens delikatess står ändå vår egen Anja Anderssen för i slutet av softballmatchen. Eller det blev slutet eftersom ingen klarade att stå på benen efteråt. Att beskriva det med ord går bara inte. Bifogar lite rörliga bilder på originalet. Titta, njut - och fantisera sedan om raka motsatsen! haha.

"Jag försökte ju bjuda på en delikatess, men det gick inte så bra. Men det är ju fortfarande en delikatess."


Inga kommentarer: