lördag 18 oktober 2008

Extralaget - Halstahammar

Jorå, tog mig ner till sporthallen igen för att se extralaget. Och jag blev extra glad när jag såg, de för dagen blåklädda, grabbarna leda med tre bollar vid min ankomst. Spelet framåt hade fart och bakåt flyttade de fötterna samtidigt som Emil var rena bollmagneten i mål. Med 40 sekunder kvar av första leder extra med fyra bollar när det tas time out. Vad som sägs där vet jag inte men jag är tveksam till att de gav order om stürmerfaul följt av en tvåminutare. Istället för fem mål som önskat blev det tre i halvlek.

En halvlek som är det bästa jag sett laget spela hittils. På läktarplats såg vi helt klart fram emot andra halvlek. Dessvärre verkade grabbarna på plan ha tagit ut vinsten i förskott för i andra förlorades allt som var så bra i första. Trots att målisen i halstahammar fick hoppa för att nå ribban valde man att skjuta lågt eller i semaforhöjd. I slutet rinner det iväg onödigt mycket och ännu en förlust är ett faktum.

Tycker ändå att varje match har varit ett steg framåt och det här är den bästa hittils. Emil är grym i kassen och även Milad gör några spektakulära räddningar. Spelet framåt är bättre än vad jag sett tidigare. Gäller nu bara att spela två halvlekar i nästa match så kommer poängen att trilla in.

Inga kommentarer: