torsdag 30 oktober 2008

Inför Tyresö

Sista träningen inför Tyresömatchen är avklarad och det fanns mycket spring i benen idag. Båda målisarna var tillbaka efter tid med respektive famljer: Micke med sin nya och jag med min goa gamla hemma i väst. Det finns en hel del positivt idag på träningen där bland annat just smike och jag själv fick bra träff på skyttarna. Som sagt tidigare fanns det också mycket spring i benen i kontringsövningarna och i spelet på slutet. Mot Tyresö måste vi dock kruta på lite mer i försvaret för att nå seger. Är dock säker på att den rätta inställningen är där 19:30 imornkväll!

Det märks också att det är ett gott gäng som tränar tillsammans just nu. Det hettar till ibland, men det går inte överstyr. Efter träningen är det bara glada ansikten och många skratt efter både planerade som oplanerade lustigheter. Märks även att det är ett flertal lärare i laget för vi lär oss ständigt nya ord på främmande språk. Det är nästan lite lägereldskänsla när vi språkar om det som ligger framför oss. Det låter kanske oseriöst, men det är samtidigt en viktig del i ett lagbygge. För det är ett starkt lag som har besegrat tre på pappret riktigt starka motståndare. Och det är ett starkt lag som ska besegra Tyresö imorn.

Jag avslutar därför inlägget med några kloka och fina ord, sprungna från en av de yngre kämparna i truppen: Vafan! Vi är väl ett lag? Var och en kan väl fixa sin egen jävla bulle!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig läsning som vanligt PT, men du är inte rädd för att sticka ut hakan... Efter DIK-matchen visste du inte namnet på killen som skjöt hål i nätet bakom dig (och nästan hål på mig). Alvén är väl så pass rutinerad att han förtjänar ett omnämnande! Nu skriver du att vi vunnit mot 3 bra lag. Vilket av lagen vi slagit tycke du var dåliga redan från början? ;)

Nu laddar vi för match!!

pelle sa...

Haha, lite offensiv måste man vara för att vinna du vet. Med all respekt för Silwing, men deras 0 poäng på fyra matcher visar att de kanske inte har så starkt lag - vare sig på pappret eller på planen. Men, jag är ju ny som du påpekar och kanske ger jag dem inte tillräckligt med respekt; det är en lång serie trots allt. Jag skulle gärna se att de norpade lite poäng och höll sig kvar i serien.

Tycker absolut att ALFVÈN är värd ett omnämnande. Kom bara inte på namnet just då och han saknade för tillfället bild på djurgårdshofs hemsida. Hoppningsvis har inte Tyresö en skytt med samma förmåga att dynga iväg bollen.

Är laddad till tänderna och efter att jag ska lägga ut en kviljon på service av bilen lär jag ha lite aggression att få ut ikväll!

Vi ses i hallen alla glada IFK:are!