måndag 9 november 2009

Pellinho är tillbaka!

Yep, du hörde det! Eller läste det.. Hur som helst var det lång fotbollsuppvärmning idag men relativt få närvarande. Det gav mig den nödvändiga ytan jag behöver för att ta emot en boll, stanna den, ta ansats, sikta och strumplästa in bolljäveln i mål. Matchen blev oavgjord tror jag efter två självmål från vår sida. Verkar vara en trend som går nu och den får gärna brytas redan nästa måndag. Själv satte jag inte mindre än två bollar (i rätt mål) och räddade poäng till de gamla. Läs det gärna en gång till eftersom det är högst tveksamt att jag gör två mål eller ens ett under den närmsta tiden. Eller är det början på en ny era i sporthallen? Rille hade även han en rejäl stänkare upp i krysset och får inkassera två svalor för den prestationen.

Träningen i övrigt handlade om avslut där jag och Emil fick ett rätt stort antal bollar slungade mot oss. I slutet hade vi tävling mellan målvakter och utespelare där de fick avsluta från sina positioner och först till 21 mål eller räddningar vann. Fördelade på två sidor började tävlingen som slutade med vinst för målisarna - såklart! 21-17 till Emils favör och 21-15 till mig. Måste dock lyfta fram att utespelarna även turades om att agera försvar och gjorde det på ett ärligt och bra sätt. Alla utom en då tydligen...

Inga kommentarer: