söndag 22 november 2009

Inför Tyresö

Idag är det dags för kamp och motståndet står nästjumbon Tyresö för. Vad vet jag om dem? Inte mycket är jag rädd för. De förlorade Sebbe Grahn men jag har för mig att de tippades högt inför den här serien ändå av tyckare och tänkare. Sedan har det gått trögt för dem och enda segern har kommit mot jumbon Lidingö. Om det betyder något inför den här matchen vet jag dock inte. Vi hade svårt för dem hemma ifjol och förlorade borta efter en usel insats från vår sida. Däri ligger vår akilleshäl att vi kan blanda fantastisk handboll med nervöst A-pojksspel. Det är därför ett tvång att vi ignorerar tabelläget och går in i den här fighten med revanschlusta från vårens förlust.

Sedan vill jag påminna om hemsidans liverapportering. Jag vet inte exakt hur det kommer fungera men det ska vara samma program som Expressen använder sig av. Kan säkert vara intressant att ta en titt på om man inte har möjlighet att dyka ner i Sporthallen. Läste att Linköping försökte sig på att livesända sin senaste hemmamatch men att strul med tekniken uppstod. Nytt försök till nästa hemmamatch och jag tycker det är häftigt att de försöker. Ett bra sätt att marknadsföra sig tycker jag.

På tal om just Linköping var jag där med Extra och lirade match igår. Dessvärre var vår inställning miserabel och det kom att handla om allt annat än handboll på planen. Det var fel på vaxet, domarna, motståndarna ja allt kändes det som. Trist då vi faller på eget grepp och förlorar med 25-18. Positivt är att vi spelar bra försvarsspel i princip hela matchen och att det ändå finns några intentioner till bra anfallsspel. Vi missar 4-5 straffar och bättre utdelning där så hade vi kanske haft chans till poäng. I slutet rinner det istället iväg när vi försöker oss på tvåpunkt och inte hinner med bakåt. Men det är inställningen som måste förbättras till nästa kamp!

Inga kommentarer: