fredag 6 november 2009

inför matchen mot Lif Blå

Snart dags för drabbning där Lif Blå står för motståndet. Ska bli spännande att se vad de mönstrar för lag då deras samarbete med Lindesberg gör att de ibland kan mönstra ett riktigt starkt lag. Åtminstone är det så jag har tolkat deras resultat hittils i serien där de har varvat bra resultat med svagare. Men som vanligt är det inte motståndet som är det viktigaste utan vårt eget spel. Klyshigt värre, men det är ju en idrottsblogg så det är nästan omöjligt att inte släppa någon dammig ordloska då och då.

Vi har ett starkt lag med oss idag och gårdagens träning gav prov på två jäkligt heta målvakter. Jag var dessvärre inte en av dem så det är Emil och Micke som är uttagna till idag. Inte för att jag går helt lottlös då jag får äran att åka till Motala imorn med Extra... I övrigt ska alla vara med och så gör Rille Southmountain comeback i a-laget idag! Han är i det närmsta helt skadefri och har gjort bra ifrån sig på träningar och i Extra under någon månads tid. Ska bli kul att se vad han kan uträtta ikväll.

På något sätt har junisarna vunnit två fotbollsmatcher i rad och jag skyller allt på ineffektiva forwards. Själv tycks jag ständigt bevisa varför jag fick ställa mig i mål både i handboll och fotboll då jag mestadels springer omkring på högerkanten i någon form av ingemansland och ropar efter en boll som aldrig kommer. Svårt att säga om det är mobbing eller en snäll vink om att jag borde gå och stretcha istället.

Hur som helst är det ny chans till seger idag som i sin tur ger mig och de övriga grabbarna en ny fotbollstid på måndag. Förutom det skulle en seger innebära att vi på allvar är med och hotar uppe i toppen igen. Nu när förSilwring/Troja har visat sig mänskliga öppnar det upp för oss att komma med fart bakifrån.

Ladda på gubbs så ses vi i hallen! IFK HEJA!!

1 kommentar:

smikel sa...

Får väl ta på mig viss del av förlusten mot junisara, självmål på nick är ju aldrig ok men jögge borde stå kvar i mål fast det är en försvarare som nickar. Det var länge sen man såg simon så glad som efter fotbollen igår....:)