söndag 1 februari 2009

Extra - LHKing 26-30

Nej, det vart ingen seger i min storslagna comeback. LHKing var snäppet bättre och trots att vi stod upp bra vart det torsk med fyra. I presskonferensen efteråt pratades det just en del om att vi gör en bra match men att vi har lite för mycket tekniska fel i första. LHKing har en femmålsledning i paus, men då har de fått kontra in lite samt att jag själv bjussade på några enkla. I andra blir det rivstart och vi gör 5-1 på kort tid. Men närmare än så blir det aldrig och som sagt skrivs slutresultatet till 26-30 i deras favör.

Nu sitter jag hemma i soffan och hade tänkt läsa lite om vad som sagts angående VM-finalen. Röster från läktaren sa att grodätarna tagit hem det. Men ser man på aftonblaskans hemsida kan man tro att det inte ens har varit något final. Expressen.se har en liiiten notis som säger att fransmännen tog hem det för tredje gången. Trist att handbollen har så låg prio i svenska kvällstidningar när det är en populär sport i övrigt. Sportredaktionerna fylls till bredden med gamla avdankade fotbolls- och hockeylirare men utöver tv4 och till viss del SVT är det inga som satsar på handboll. Minsta jävla felskär följs upp från hockeyallsvenskan och spaltmeter ägnas åt att Zlatan NÄSTAN gör ett nytt konstmål... Trist som sagt.

Men på tal om fussball. Blir det nån imorn på uppvärmningen tro? Vi vann ju senast men var spellediga i helgen. Själv har jag väl fått livstids avstängning från fotbollsuppvärmningar efter min långdragna skada, men det är alltid ett nöje att se gubbsen mot de yngre i händ to händ kåmbatt. Eller fott to fott kåmbatt blir det kanske.

Inga kommentarer: