torsdag 29 januari 2009

På tal om liknelser...

Några grabbar sitter och språkar om liknelser varpå den ene utbrister:

J - Just ja, Jögge tyckte att jag var lik Monchichi (Fast uttalat mer med två korta i:n och inte det långa i:et på slutet)
(A och G skrattar.)
J - Vaddå, vet ni vem det är?
G - Ja, det gör jag. (småskrattandes)
J - Känner du honom?
G - Han går i trean på Gripengymnasiet.
J - Jaha...
G - Han går på särskolan där. Han har skitstort huvud, lealös kropp och så går han med tummarna upp hela tiden.
(A och G försöker att hålla sig för skratt.)
J - Jaha, konstigt. Hur känner Jögge honom?
G - Jögge har ju jobbat som personlig assistent och lärt känna honom så.
(A försöker verkligen hålla sig för skratt. och J frågar honom om han också vet vem det är.)
A - Nä, nej jag vet inte vem det är. Du får väl googla Monchichi.
J - Googla? Tror du att han finns med på google?
A - hehe, eh, ja det tror jag nog, du får prova.
(Kort paus)
J - Heh!, Monchichi

SLUT!
Måste hålla med Jögge: Det är slående likt! Och jag ska kanske förtydliga för J att det här fotot INTE är taget från Gripengymnasiets skolkatalog... Jag googlade dock fram det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var tvungen att gå därifrån för att skratta, annars hade det blivit ett urinprov i byxan. Bra, Jesper!

Anonym sa...

Haha ja om det där är likt vet jag inte riktigt..

Anonym sa...

Förstår du att vi hade rätt roligt?