torsdag 15 januari 2009

Inför Switte

Imorgon är det dags för match igen och den här gången är det ex-allsvenska switte som står för motståndet. Inför den här säsongen hade de målet att återta sin plats i allsvenskan, men resultaten har inte gått deras väg. Snart, om inte redan, är chansen att nå kvalplatsen borta för dem. Men jag tror knappast att det är ett slaget gäng som gästar Sporthallen imornkväll - snarare ett revanschslustet lag som har allt att vinna. Sist vi mötte dem fokuserade de lite väl mycket på att spela fysiskt och på det vann de bara utvisningar. Den här gången vill de kanske satsa mer på spelet och då kan de bli riktigt farliga.

IFK mönstrar i princip samma gäng som lirade i Norrland och på träning har det sett bra ut i veckan. Gång efter annan har vi visat att vi har stora kvaliteter som lag, men även att vi har enskilda individer som kan gå in och avgöra en match. Med ödmjukhet och inställning kommer vi ta två nya poäng imorn!

Ses i hallen gott folk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har just sett matchen i repris. Tänker vara brutalt ärlig och lite elak. Hade det bara varit treorna som inte skötte sig så hade vi nog vunnit, men vad gjorde det öviga tvåorna och ettorna. Stundtals såg de ut som att de var publik och inte spelare. Hampus gjorde för det mesta sitt jobb i försvaret - honom ska jag inte slå ner på. Sedan var tempot så långsamt så att jag fick lust att snabbspola för att få se snabb handboll, vilket jag aldrig tidigare har tänkt på. En boll som inte avgjorde matchen, för det var så mycket annat som gjorde det, men det var ett mål Hampus satte mot slutet då han blev avblåst för steg. Publiken reagerade häftigt med all anledning. Suck - när man ser matchen så förstår man ännu mer att den var helt onödig att förlora.Jag menar inte vara alltför elak, men ingen har nytta av att vi slätar över det som inte var bra. Jag tror att nästa match kommer att vara full av revanschlusta, mindre nonchalans och bättre fokusering. Hoppas jag i alla fall.
Vi är många som gillar din blogg Pelle.