söndag 4 januari 2009

Torsk..

Helt planenligt har coacherna bestämt sig för att totalmörka vår form genom att förlora både i DM, samt nu idag mot hemma mot Mantorp. I andra halvlek lyckades vi riktigt bra får jag säga och 15-15 i halvtid blev 28-34 (tror jag).

Skämt å sido är det aldrig roligt att torska även om det bara är ett genrep. Mantorp kom dessutom knappast med sitt bästa lag och vi borde ha vunnit. Vi vilade Asp d.ä. och Rille, samt att Gee fortfarande får knäa sig fram genom vårdköerna för att nå insikt om sin skada. Smike var frånvarande och jag själv väntar på röntgentid som ska komma i veckan. Målvaktssidan var dock inget problem då Persson och Joel var med istället. Persson inledde riktigt bra i första och så länge försvaret skötte sitt gjorde han en mycket habil insats. Annars tycker jag att det blandas rätt mycket idag där alla spelare står för något riktigt bra men också vissa mindre bra saker. I andra halvlek blev det lite väl mycket av den senare varan.

Tycker att Hampus ska ha cred för några fina kämparmål och stundtals riktigt bra försvarsspel. Persson gör som sagt en bra första halvlek. Kul att Axel och Haking får dit lite mål från V6 även om de hade en del problem med Mantorps något fyllige keeper i andra halvlek. Simon börjar få in tajmingen på sina skott samt att både Germe och Thors... förlåt Dalin bjuder på handbollsgodis i några avslut. Det behövs dock mer inställning samt ett jämnare spel nu till helgen om vi ska ta med oss fyra pinnar från Norrland. Och med pinnar menar jag poäng. Det lär annars finnas gott om pinnar i de norrländska skogarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var till ortopeden idag. Vi enades om att jag ska återgå till träning och match. Om problemen kvarstår köra rehab efter behov. På så vis kan jag åtminstone vara med så mkt som möjligt. Ingen åtgärd är aktuell för än efter säsongens slut då ett ingrepp nu ändå skulle spolliera resten av säsongen...
/G

pelle sa...

Där ser man. Då finns det hopp om deltagande i norrlandsresan med andra ord. Låter bra!