fredag 23 januari 2009

knappt smakar också gott!

Knapp, men ack så skön seger för IFK hemma mot Lidingö. Då jag har finfolk på besök (mor och far vill säga) får det bli ett snabbinlägg. Spelet klickade idag också och Lidingö är i ledning större delen av första halvlek - som mest med fyra bollar och i halvlek leder de med en. Spelet offensivt är otåligt men bakåt är vi egentligen inte så dåliga i första. Vi tvingar dem ofta till passivitetsvarning, men Lidingö visar samtidigt tålamod och sätter några "med armen uppe".

I andra böljar det lite fram och tillbaka och vi varvar fina rullar med otåliga satsningar - de senare renderar oftast i tekniska fel och mål i röven. Efter halva andra börjar IFK dock få grepp om matchen och gör för första gången ett litet tre-målsryck. Lidingö utnyttjar ånyo våra tekniska fel - de är hela 22 stycken - och knapar in ett par bollar. Men så runt 21 minuten i andra kommer nästa ryck och det blir matchavgörande. Persson gör viktiga räddningar och vi får äntligen lite enkla mål framåt. Med fyra minuter kvar säger jag, i gammal Arne Hägerforsanda, att det är klart. Då gör vi några dassiga avslut och vips är det två målsledning med två minuter kvar. Denna hålls dock intakt matchen ut och slutresultatet skrivs till 28-26.

Vill lyfta fram Emil Persson i kassen som gör oerhört viktiga räddningar och han är min "matchens lirare". Sedan gör Tobbe runt femton blockar i slutet av matchen och hjälper Persson förtjänstfullt. Simon gör ett jättebra jobb i hemjobb och i försvaret och förtjänar pluss. Sedan ger jag Tommy Dalin pris för dagens rush när han kontrar in ... ja nu har jag glömt ställningen med jag tror det var 21:a eller 24:e minuten någon gång. Aldrig sett karln så snabb!

Ja, det blev visst några ord till slut, men så blir man lite av en ordbajsare efter sex års studier på lärarlinjen...

IFK HEJA!

Inga kommentarer: