fredag 2 januari 2009

Tillbaka i stan

Då var jag tillbaka i "Nypan" igen efter en tids gödning hemma i Lidköping; det lär dröja ett bra tag innan jag vågar ställa mig på vågen igen. Dessvärre har jag fortfarande problems med foten men jag tog mig ner till träningen idag för att ta mig en titt. Efter den, enligt uppgift, bleka insatsen mot Irstas U-gäng i mellandagarna var jag lite nervös över att det skulle vara ett stukat gäng att se. Men glädjande nog var det riktigt bra fart under hela passet. Pedagogiskt utsågs Svensson till bäst på träning och han såg helt klart vass ut. Tur för oss eftersom Gee inte kan närvara nu på söndagsmatchen på grund av sitt onda knä.

Kul att så många har varit inne och läst bloggen även om jag inte har uppdaterat. Har varit lite offside och får skylla på det. Ska försöka sätta mig in lite i hur läget i laget är nu under veckan och skvallra lite sen. Självklart kommer också lite matchtugg efter träningsmatchen mot Mantorp på söndag. "Lite upp till bevis" sade coach Germe efter dagens träning, och jag kan bara hålla med. Det var mot Mantorp vi vände den svaga försäsongstrenden för ett antal månader sedan. Hoppningsvis kan vi göra något liknande nu på söndag. Har ni möjlighet tycker jag att ni ska ta er ner för att stötta laget. Vi ses!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ha dig tillbaka. BÅDE på och utanför planen!

pelle sa...

Kul att höra! Var just i kontakt med nån joursyrra som helt enligt protokoll tyckte att jag skulle vila bort min smärta... Eftersom jag suger på att ljuga och förstora mina smärtor, fick jag inte komma intill. Man måste älska vårt vårdsystem som tillgodoser den som skriker högst snarare än den som har mest problem. Vilket går i linje med vårt utbildningssystem, där inte den bäste läraren får högst lön utan den som fjäskar mest.

Nu har jag visserligen inte så jävla ont längre, och jag tjänar dessutom bra. Så jag ska väl hålla käften och lägga mig igen... Kul att vara tillbaka hur som helst.

Anonym sa...

KLOCKREN ANALYS ;)