söndag 21 december 2008

Hur var norrlandsresan grabbar???

Tog mig just in på everysport.com för att se hur omgång tolv gick för de övriga lagen. Döm om min förvåning när jag ser att Nyköping besegrat Hornskroken borta med fem bollar någon gång under dagen. Här åker man hem till Lidköping över julen i god tro och så drar laget upp till norr och lirar match i smyg!? Ruskigt dålig stil grabbar!

I övrigt gick det ungefär så som jag trodde även om Diffarna vann onödigt stort mot Tyresö. Kanske blev de lite inspirerade av Rimbo HK i norrtvåan som nyligen besegrade Sundsvall med 59-26. Starkt av SIF att vinna uppe i norr då Sikeå definitivt inte är ett strykgäng längre. Silwing och Hovet kryssade i en match som åtminstone målmässigt tycks ha tillhört de senare större delen av matchen. Kanske hade därför programbladet en viss betydelse eftersom Silwing den här gången lyckades knipa en pinne. Switte lyckades med att ta fyra poäng i sina möten med Lif Blå, vilket kan vara viktigt med tanke på det vad som Brejding slängde ut för en tid sedan. Ja, det var väl allt för den här gången. Jag kan dessvärre inte erbjuda något matchrefferat då jag inte närvarade i Boden.

Ps. Några som också verkar ha varit uppe i Boden och lirat idag var ju Skånela, och ni kan läsa på deras hemsida om hur det gick där. Vinst med 29-24 vilket är ett märkligt sammanträffande...

1 kommentar:

Anonym sa...

Delta i den nya tävligen på www.difhandboll.se


NorrEttanTipset håller på i 10 omgångar där alla kan delta.

Sprid detta gärna vidare så blir det spännande vem som är bästa tippare.