söndag 7 december 2008

IFK - Sikeå 35 - 28

Puh!

Ja, så tror jag känslan är hos många i IFK efter matchen mot Sikeå, åtminstone för oss spelare. De som inte skulle spela matchen verkade bara se till tabellplacering och tidigare matcher. Men genom att vi har Gee, som lirat i Sikeå tidigare, visste vi att de hade fått tillbaka starka kort samt införskaffat nya bra spelare. Eftersom vi var favoriter inför matchen hade vi egentligen mer att förlora än att vinna. Trots det visar vi styrka igår, och vi visar bredd. Hittils i serien har bröderna Asp dominerat och senast även Simon; igår fick Tobbe Johansson visa vilken grym potential han har. I andra halvlek låser sig spelet för oss och vi får problem bakåt. Då kliver Tobbe fram och hänger nie kassar och vinner matchen åt oss. Vi visar därmed än en gång att det inte går att punkta bort oss. Vad jag förstår är det en av de största skillnaderna mot förra året: fler spelare tar ansvar. Förra året kunde IFK ha tappat den här segern vid 21-20. I år går en ny kille in och dominerar och vi vinner med sju. Däremot måste vi kunna höja oss ett par hack och prestera bättre till nästa kamp. Håller vi fokus då mot Kroken kan det bli en mycket trevlig jul!

Sedan måste jag säga att Sikeå definitivt är bättre än tabellen visar och får de behålla det här gänget kommer de kunna ta tunga skalper både hemma och borta. Om inte Skånela går in med grym fokusering idag kan de få stora problem.

Efter matchen blev jag medbjuden på gott käk och dricka tillsammans med ungdomsledarna och lite övriga IFK-hjärtan. Gratis är gott och sällskapet mycket trevligt. Jag känner nu att jag har en bättre insyn i IFK-sekt.. ehm, familjen. Det finns så mycket jag skulle vilja plita ner här men jag sparar det till mina memoarer... Får tacka så hemskt mycket för inbjudan Björn! Ledsen att jag inte var på schlagerhumör igår.

Sist men inte minst: Veronica - Jag älskar dig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är etta på min favvo lista!

Anonym sa...

vissel vissel Per.. ! ;)

Anonym sa...

jag har nog lagt märke till att det bytts lite blickar där titt som tätt..

glenn sa...

grattis till segern återigen. (så jävla ospännande för ni vinner ju hela tiden). "sparar till memoarerna", låter som bra hållhakar i nästa kontraktsförhandling.

och vilken jävla avslutning på ett blogginlägg i division 1 norra! hahaha. världsklass!!! ett ännu större grattis till det. otroligt att man kan tända på nån som idrottar i en grå genomsvettig mysdress, men kärleken är blind! :)

fortsatt lycka till med på både det ena och det andra.