onsdag 11 februari 2009

Mittwoch

Ja, Mittwoch är inte bara en tillställning på Stadsteatern i Nyköping, det är även en dag i veckan. (Mittwoch är onsdag på tyska Lennart!) Den enda då vi inte har handbollsträning på schemat. Självklart har jag varit och kört lite på gymmet ändå. Men jag hann hem till att se andra halvlek av matchen mellan Ystads IF och Alingsås som sändes på handbollskanalen från HEH:s hemsida. Det är första gången jag ser på en match därifrån och jag blev mycket imponerad. På de trettio minuter jag såg hörde jag knappt en enda groda: inga sneda kryss, sköldpaddsräddningar och japanutspel i "världsklass". Det närmaste var när Johan Pettersson gör ett av sina kantmål och den ene kommentatorn säger: "Ja, det ser ut som att Johan Pettersson inte har gjort annat i livet." Faktum är att det har han väl knappt inte gjort. Trots allt har karln lirat handboll i merparten av sitt liv och är en av de mest rutinerade (om inte den mest) vi har i elitserien idag.

Men jag kan verkligen rekommendera att ta en titt på www.heh.se och klicka in på handbollskanalen för att se när nästa match kommer. På tal om just Johan Petterson så lurar han Ystadskeepern ett par gånger på sätt som får en att rysa lite. Ja, det såg nästan ut som att han inte gjort något annat i livet...

1 kommentar:

glenn sa...

Om jag fattat det rätt så är det seriefinal imorgon fredag 13 aka slaget om gnällbältet. Om du hade varit TV4 så hade du börjat snacka upp matchen för längesen. Vadan denna mediaskugga? Lycka till!