tisdag 29 september 2009

Två träningar avklarade, två kvar innan match!

Två träningar har gått och idag hade vi snack angående Lidingömatchen. Helt nöjda är vi inte men samtidigt var det två poäng som gällde och det löste vi ju. Som Germe är inne på måste vi faktiskt inte vinna alla matcher med tio bollar; det kan leda till en onödig press som snarare är till vår nackdel. Som Adam i Lidingö säger i vår gästbok är det ju kul för publiken med en jämn match dessutom! Det som var problematiskt är att vi släpper för mycket skott centralt och därför jobbade vi försvar på dagens träning. Samarbete och kommunikation är såklart ledord i försvaret och tugget var för dåligt i fredags. När vi fokar ordentligt på dagens träning tycker jag att det ser bra ut, men i matchspelet klickar det fortfarande då och då. Men vi har torsdag och fredag på oss att slipa till försvaret så att vi är förberedda inför nästa kamp.

Helgens motstånd består av Djurgårdshof med nån slags ny blandning av yngre och äldre spelare. Jag har inte riktigt förstått vilka som kör och inte kör, men Hofet har alltid varit ett litet spöke för oss. Det jag såg av dem i Lidingöcupen gjorde mig inte särskilt rädd men så fick jag höra att det var ett stort antal borta då. Sander såg helt ok ut och de har andra duktiga spelare som med lite segervittring kan bli tunga att möta. Nu slipper vi lyckligtvis Brejding i kassen, men kanske att han blir ännu farligare från sidlinjen? Klart är att vi måste stå upp bakåt så att vi får snabba omställnigar. Vad jag förstår är konditionen fortfarande Djurgårdshofs akilleshäll.

Sen ser jag att vi nu kommit över 15 000 träffar här på bloggen! Det är ju inte i klass med den berömda Djurgårdsbloggen men kul att det är förhållandevis många som visar intresse för det jag skriver. Har ju valt en lite mer lågmäld attityd här och jag är ju inte så kunnig på motståndarlagen att jag vågar mig på djupgående analyser av kommande omgångar eller utgången av serien. Risken är ju att man ger onödig tändvätska till lag som i så fall skulle placeras på den nedre halvan. Är det något i övrigt som ni läsare vill se får ni gärna slänga in en önskan i kommentatorsfältet. Någon önskade ju exempelvis en bild på smike när jag la in hans intervju så därför tänkte jag bjuda på en nu. Håll i er nu damer för här kommer en härlig bild där han poserar i gymmet!

3 kommentarer:

Annapanna sa...

Foton piggar alltid upp så fota lite mer du Pelle!

Andreas E sa...

På djurgårdsbloggen kan man ibland läsa om olika mat tips. Du kanske har något mattips?? *ironi*

annapanna sa...

Vem går in på Djurgårdsbloggen??? Blääää *L*