onsdag 9 september 2009

Nr. 16 Emil Persson

Dags för en spelarintervju igen tycker jag! Den här gången är det min kära målvakskollega Emil som ger sin syn på säsongen. Det här är killen som lärde Christian Olsson hans crazy eyes och ifjol gjorde han en i mitt tycke mycket bra säsong. Men som ni kan läsa nedan vill han bli ännu bättre! Låter oroväckande tycker jag, men okej då....

Smeknamn: Fructis
Ålder: 22,5
Position: målvakt

Vad är det bästa med att spela i IFK?
Det bästa med IFK är den goda gemenskap som präglar hela föreningen. Att få vara en del av denna förening där alla drar åt samma håll för att utvecklas och hela tiden komma framåt är faktiskt skitkul. Samtidigt som alla gubbar i laget tränar stenhårt och ger allt för att bli bättre och bättre finns det ett otal personer som jobbar dag som natt för att ge oss bästa möjliga förutsättningar för en god utveckling. Det är riktigt sporrande faktiskt. Dessutom är det helkul med alla sköna lirare som finns både i och utanför laget och som ger en mängder av goda skratt.

Vad är förväntningarna på kommande säsong?
Jag förväntar mig att vi ska vara med och kriga i toppen i år igen trots att vårt manskap ser lite annorlunda ut. Vi ska ha en minst lika rolig säsong som fjolårets!

Vilka lag möter du helst och vilka är tråkiga att möta?
Tråkigast är att möta s k gubblag (inga lag nämnda) som inte gör annat än sänker tempot för att man själv ska dras in i deras tråkhandboll. Roligast är att möta yngre och mer fartfyllda lag som spelar en rolig handboll. Klar favorit får jag ändå säga är lidingö borta kl 09.00 en söndagmorgon....Kilsbergen borta är också en höjdare...

Om du inte var handbollsstjärna, vad skulle du vara då?
Då skulle jag spendera mer tid med min flickvän. Det är också troligt att jag skulle spela fotboll lite högre upp i divisionerna. Jag är nämligen rätt bra om jag får säga det själv. (Emil spelar i Vrena division 7. Pelles anm.)

Vilka lag blir topp tre?
Tror att Djurgården, vi och Rimbo är de tre lagen som gör upp om topplaceringarna i år.

Vem blir årets utropstecken i år?
Tror att Tobbe och Simon kommer ta stora steg framåt i år. Dessutom tror jag att Matti Saviainen kommer ge det finska sisut ett ansikte. Han kommer slå sig in på riktigt i år.

Vem vinner interna skytteligan?
Jag tror att den interna skytteligan i år kommer bli betydligt jämnare i år än i fjol. Ett riktigt råttbo om jag får uttrycka mig så. Hampus är en het kandidat. Tror också att Danne Tornler kan stänka in en del bollar från linjen. I slutändan tror jag dock Hampus drar det längsta strået med tanke på att han säkert kommer få förtroendet på ett eller annat straffkast. Bland oss målvakter tror jag att Micke kommer ta hem titeln på 3 mål..

Hur blir din säsong?
Jag hoppas att jag kommer fortsätta utvecklas i år. Förra säsongen kändes helt okej för mig men
jag hoppas att denna kommer bli ännu bättre.

5 kommentarer:

Författare och fullfjädrad högersexa sa...

Råttbo????? Finns det någon ordentlig orsak att skriva så lr måste jag in och redigera lite i Svarta Boken????!!!! =)

pelle sa...

Vill bara säga att jag har saxat den här intervjun rakt från Perssons svar från Facebook och kan inte på något vis lastas för innehållet.

Andréas sa...

Haha, jag antar att det var så och därför måste ju skuggan falla lite på möbelbussens eminente chaufför. Kom ut ur dimman nu!! ;)

Mr Möbelbuss aka Horace Engdahls högra hand sa...

det är helt korrekt, man kan skriva så. ÄRLIGT ALLTSÅ!!

Tok-Sven sa...

Det är klart att man kan skriva så, du gjorde ju det. Jag och Göran Hägglund hade iaf en stämma igår kväll där vi klubbade in kommentaren i Boken! Pöss på dig! När kommer de opp???