torsdag 17 september 2009

Nr. 17 Marcus Haking

Haking är en av våra tio vänsterspringare i A-truppen som i år kämpar för att fylla ut Assssssps skor. En kryssjägare av rang som nu även hittat insidan av stolpen samt lobben vilket mycket väl kan göra honom till ett av valen på H6 i år. Haking är även den ende av de hittils intervjuade spelarna som lyckats koppla sin utveckling på handbollskarriären till det rådande politiska och ekonomiska samhällsklimatet på ett vettigt sätt! Klara pluspoäng och det ska bli spännande att se huruvida lågkonjunkturen kan ge honom en skjuts i rätt riktning.

Smeknamn: Haking
Ålder: 19
Position: V6

Vad är det bästa med att spela i IFK?
Det bästa med IFK är den grymma sammanhållningen inom laget. Vi har kul tillsammans både på och utanför planen.

Vad är förväntningarna på kommande säsong?
Svårt att säga, det är ju flera lag som har värvat bra, men jag tycker att vi har kapacitet att upprepa förra säsongens placering.

Vilket lag möter du helst och vilket är tråkigast att möta?
Jag möter helst lag som spelar en tempofylld handboll och som man kan vara ”kompisar” med trots tufft spel. De lag som är tråkigast att möta är de som spelar gå handboll och de som är allmänt dryga.

Om du inte var handbollsstjärna, vad skulle du vara då?
Nu skulle jag nog göra lumpen och sitta i ett kallt tält. Sedan skulle jag nog börja plugga nånstans, har ingen aning om vart.

Vilka lag blir topp tre?
Djurgården bör vinna serien med de nyförvärv de har skaffat sig. Rimbo kan nog också hamna där och jag tror även att vi hamnar där med.

Vem blir årets utropstecken i IFK?
Jag tror att Simon kommer att ta ett stort steg den här säsongen. Han hade höga toppar redan förra säsongen, men hade tyvärr några dippar. Om han blir jämnare den här säsongen kommer han att bli en toppspelare i Division 1.

Vem vinner interna skytteligan?
Hampus om han får hålla i bollen. Thornler kommer nog också att göra många mål.

Hur blir din säsong?
Nu när skolan är över och lågkonjunkturen härjar så kommer jag kunna att koncentrera mig betydligt mer på handbollen och förhoppningsvis ta ett betydligt större kliv i min utveckling än vad jag gjorde förra säsongen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du inte glömt några smeknamn!!!!!!!!!!!!!!

nyfiken supporter sa...

hörde rykten om att simon visade upp sina fotbollskunskaper under en handbollsövning i torsdags, stämmer detta? info tack!