måndag 14 september 2009

Äntligen måndag....

Ja, efter att ha haft en längre ledighet i och med ledig fredag, fick vi bita ihop duktigt ikväll. Jag körde visserligen lite dance aorobics på Tellus i lördags, men i övrigt har det varit skönt med vila. Men så gjorde mattorna en mindre bejublad entré igen och efter en tuff omgång på dem, var det kontringar till förbannelse. Fan, vi fick slita duktigt i målet jag och Emil med alla jobbiga utkast och hopp på stället. Trots det var det utespelarna som såg tröttast ut på matchspelet...

Nä, men skämt å sido vill jag ge en jätteeloge till alla grabbar som slet som djur idag! Det här var ett riktigt grisigt pass men som Stefan trycker på efter träningen kliver vi dit hela vägen. Huvet är inte med alla gånger, men glöden finns där och det är nog så viktigt. Sen är det skönt att se att vi garvar efter ett sånt här pass.

Nu ser vi fram emot morgondagens pass då vi får våra nya träningskläder. Såg najs ut, men samtidigt finns det lite oro kring målvaktsbyxorna. De fanns inte där idag och nu kan det alltså bli så illa att jag måste träna i mina gamla i nåt, eller i värsta fall, några pass till. Jag litar dock till att ledningen går in och avsätter folk att lokalisera byxorna!

Inga kommentarer: