onsdag 3 mars 2010

Mitt i veckan

Onsdag är som bekant enda träningslediga dagen i arbetsveckan för oss i IFK och alla passar nog på att softa till och koppla bort handbollen. Träningarna i veckan har varit bra även om måndagens pass var lite latjo på ena sidan med mer fokus på andra. Tror att vi behövde ett lugnare pass då för att smälta fredagens match. Jag lämnade en något omogen kommentar om domarinsatserna men jag står för det jag skrev då. Trots det får man, och framförallt VI inte glömma att vi faller på eget grepp. Vi presterar inte på topp och när man möter ett formstarkt Irsta kan man inte vinna om man inte presterar på topp.

MEEEEN med det sagt så är det hög tid att släppa matchen någorlunda och enkom ta med sig lärdomarna från den. Vi gick igenom den rätt öppet igår efter träningen där specifika problem lyftes fram och jag hoppas att vi alla kan lyfta oss efter det. Jag själv vet vad jag gjorde bra och även vad jag misslyckades med. Får jag chansen igen kommer jag ta alla bollar. . . Mot Djurgården finns det inte utrymme för misstag då det helt tydligt är seriens bästa lag. De har visserligen förlorat Petter Holmberg men med starka nyförvärv är det ändå ett närmast komplett lag. Jag tvivlar faktiskt inte en sekund på att Diffarna lirar i allsvenskan kommande säsong. Men jag undrar om de verkligen har sin formtopp just nu eller om de redan har presterat sina bästa matcher. Det blir lätt så när man bara vinner och vinner. Vi å andra sidan har inte presterat säsongens bästa match hittils (hoppas jag!) utan vi kan plocka ut mycket mer ur laget och få ihop lagdelarna bättre. Vad jag förstår går matchen av stapeln i Västertorpshallen vilken är Silwings gamla hall. Inte den bästa i Stockholm direkt men sist jag var där hämtade vi två poäng och förhoppningsvis blir det två till nu på lördag.

Inga kommentarer: